فهرست مقاله

شاید برای شما هم جالب باشه که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تور روسیه؛ کلیسای خیره کننده ای هست که به دستور یکی از مخوف ترین تزار های روسی ساخته شده و نظیرش رو در کل جهان هم نمیشه دید.

به همین دلیل ما تصمیم داریم در ادامه این مطلب شما رو با این بنای تاریخی جذاب بیشتر آشنا کنیم.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

کلیسای جامع سنت باسیل، بنای حیرت انگیزی که در میدان سرخ شهر مسکو، چشم های هر بیننده ای رو خیره و شگفت زده می کنه، یکی از برجسته ترین نمادهای توریستی کشور روسیه محسوب میشه که به دستور ایوان مخوف ساخته شده.

این کلیسا در مرکز شهر مسکو قرار داره و  تا سال ۱۶۰۰ میلادی بلند ترین بنای شهر مسکو بوده.

کلیسای زیبای سنت باسیل

سازه اصلی این بنا کلیسای جامع تثلیث هست که در بین هشت کلیسای دیگر محصور شده و کلیسای دهم هم در سال ۱۵۸۸ به مجموعه ی کلیسای سنت باسیل اضافه شد.

این کلیسا در سال ۱۹۲۹ میلادی، در راستای سکولاریزاسیون کمونیستی تغییر کاربری داد و کاملا تبدیل به موزه شد، موزه ای جذاب برای گردشگران تور روسیه.

از سال ۱۹۹۰ این بنای تاریخی به همراه کاخ کرملین و میدان سرخ شهر مسکو روسیه به عنوان یکی از میراث ‌های بین المللی یونسکو به ثبت رسیدن.

بنای خیره کننده کلیسا سنت باسیل

بر طبق داستان های قدیمی مربوز به کلیسای شگفت انگیز سنت باسیل، دو معمار روسی با نامهای “بارما” و “پوستنیک” ساختمان این کلیسا رو برای اولین ‌بار ساختن، اما در برخی نوشته‌ های دیگه ادعا شده هر دوی این معمارها در واقع یک نفر بودن.

ایوان مخوف زمانی که ینای خیره کننده این کلیسا رو دید، دستور داد تا چشم ‌های معمار این کلیسا رو کور کنند تا دیگه نتونه بنایی به این زیبایی طراحی کنه و کلیسای سنت باسیل برای همیشه بدون رقیب بمونه و در زیبایی بی همتا باشه.

اگه مسافر تور روسیه هستین بهتون توصیه می کنیم بازدید از این بنای حیرت انگیز رو از دست ندین چون بدون شک نظیرش رو در هیچ جای دیگه ای نمی تونین ببینید.

تور روسیه و بازدید از کلیسا سنت باسیل

جالبه بدونین که ساخت کلیسا جامع سنت باسیل فقط 6 سال طول کشیده.

ساختمان سنت باسیل از آجر ساخته شده و زیر بنا، زیر زمین و برخی از بخش‌ های دیگه این کلیسا از سنگ سفید ساخته شدن.

در  پاییز سال 1559 میلادی ساخت و ساز این کلیسا حدودا به اتمام رسیده بود که همزمان با جشن شفاعت حضرت مریم که در آن تمام کلیسا ها، حتی کلیسا های نیمه‌ تمام تقدیس می‌شدن، نام کلیسای سنت ترتینه برای این بنا تعیین شد.

تزئینات داخلی کلیسا سنت باسیل

فضای داخلی کلیسای جامع سنت باسیل، یک هزارتو از گالری‌ های پیچیده که از طبقه ای به طبقه دیگه و از نمازخانه ای به نمازخانه دیگه که توسط پلکان‌ هایی باریک و طاق‌هایی کوتاه به هم متصل میشن، دیوار ها با طرح‌ های گلدار و هندسی تزئین شده‌اند.

کلیسا سنت باسیل تور روسیه آواسیر

در زمان اتحاد جماهیر شوروی، کلیسای جامع سنت واسیلی بسیار نزدیک بود قربانی استالین و نظرات کمونیستی او شود که به خاطر آنکه سربازانش نتوانسته بودند یکباره میدان سرخ رو ترک کنن از این کلیسا به کلی متنفر بود.
معماری به نام “بارانوفسکی” بروی پله‌های کلیسا ایستاد و تهدید کرد که اگر این شاهکار رو تخریب کنن او گلوی خود رو خواهد برید! استالین از کار خود صرف نظر کرد اما او را تنبیه و به پنج سال حبس محکوم کرد.

در سال‌های بعد، کلیسای جامع از عوامل جوی و غفلت در نگهداری‌ اش آسیب‌ های شدیدی دید، که خوشبختانه بودجه ‌ای برای بازسازی پی بنا و نمای خراب شده اش تعیین شد.

خرید تور روسیه با ارزان ترین قیمت

اگه تصمیم دارین با کمترین هزینه، به کشور زیبای روسیه سفر کنین، می تونین برای خرید تور روسیه از طریق شماره های زیر با همکاران ما در دپارتمان تور خارجی آواسیر تماس بگیرین و کارای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل تون رو به مابسپارین.

شماره تماس:

05131700

09150393380

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700