فهرست مقاله

در سفر به شهر زیبای سنت پترزبورگ، در کنار جاذبه های مدرن و تماشایی این شهر بازدید از موزه ارمیتاژ به عنوان جاذبه ای فرهنگی طرفداران زیادی داره.

اگه مسافر تور روسیه هستین و تصمیم دارین از این جاذبه تماشایی دیدن کنین، خوندن ادامه این مطلب رو بهتون توصیه می کنیم.

با وبلاگ اواسیر همراه باشید.

یکی از وسیع ترین، باشکوه ترین و مهمترین موزه های دنیا، موزه ارمیتاژ یا هِرمیتاژ هست که نه تنها یکی موزه مجلل و تاریخیست بلکه یکی از کهن ترین نگارخارنه های هنری دنیا رو هم در خودش جای داده و یک مجموعه تاریخی فرهنگی تمام عیار در تور روسیه به حساب میاد.

مجموعه بزرگ ارمیتاژ در چهار ساختمان به نمایش گذاشته شده، ساختمان اصلی، به اسم کاخ زمستانی شناخته میشه و در گذشته محل سکونت تزار های روسیه بوده‌،

موزه ارمیتاژ شعبه ‌هایی بین‌المللی و شناخته شده در آمستردام، لندن و لاس‌وگاس هم داره.

سنت پترزبورگ

این موزه کلکسیون آثار بسیاری داره که از جمله آن‌ها میشه به نشان‌ها، جواهرات سلطنتی، لباس ها، مجموعه متنوعی از جواهرات ساخته فابرژ هست و بزرگترین مجموعه موجود در جهان از طلای باستانی که به اروپای شرقی و آسیای غربی تعلق داره،

موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

ساختمان موزه آرمیتاژ

نیکولاس اول، تزار روسی، برای گسترش دادن مجموعه عتیقه‌ جات یونان، روم و مصر از معمار آلمانی به نام “لیوفون کلنز ” خواست تا ساختمان موزه رو طوری طراحی کنه که فضا برای بازدید عموم مردم  باز باشه.

در واقع موزه آرمیتاژ اولین گالری در اروپای شرقی هست که از اول به همین قصد طراحی و ساخته شد.

در حالی که تزارهای روس به توسعه کلکسیون بزرگ و شگفت انگیز هنری خود مشغول بودن، آثار متعددی از داوینچی، یان ون ایک و رافائل در کشور ایتالیا خریداری شدن. بزرگترین مجموعه آثار رامبرانت در دنیا هم به موزه ارمیتاژ تعلق داره که شکوه و عظمت این مجموعه رو چندین برابر کرده.

جالبه بدونین که سفیران روس در پایتخت‌های بیگانه ماموریت داشتن تا بهترین مجموعه‌های هنری رو برای این موزه بزرگ خریداری کنند.
آثار هنری که برای فروش به سیاست‌مدار ایالت زاکسن آلمان و کروزا، کلکسیونر فرانسوی و نگارخانه والپول در انگلستان فرستاده می شد.

موزه آرمیتاژ در تور روسیه

کلکسیون طلاهای باستانی

یکی از غنی ترین کلکسیون های طلای باستانی رو می تونین در بازدید از موزه  آرمیتاژ سنت پترزبورگ ببینین، طلاهایی که  بخش زیادی از اونها متعلق به گنج های تراواست که به دست “هاینریش اشلایمنکشف” کشف شد و در سال ۱۹۴۵ توسط ارتش سرخ از موزه برلین ضبط شد و به موزه آرمیتاژ منتقل شد.

در طی حفاری های انجام شده در منطقه های مختلف، که توسط روس ها انجام میشد، مجموعه های سلطنتی به همراه آثار باستانی و فرهنگی یونان هم به این کلکسیون اضافه شد.

آثار تاریخی موزه آرمیتاژ

در سال ۱۷۶۴، کاترین کبیر با خرید حدود دویست نقاشی در اروپا، گردآوری این مجموعه عظیم و معروف رو شروع کرد،
از جمله آثاری که قابل توجه و نقطه قوت مجموعه هنر غرب در موزه ارمیتاژ به حساب میان، میشه به آثار میکل‌آنژ، دا وینچی ، آنتونی فان دیک، رامبرانت، آگوست رودن، کلود مونه، پل سزان، ونسان پل گوگن، ونگوگ و پابلو پیکاسو اشاره کرد.

نقاشی های معروف موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

در انقلاب اکتبر در روسیه، در سال ۱۹۱۷ و شکل گیری اتحاد جماهیر شوروی، موزه سلطنتی ارمیتاژ جزو اموال خصوصی اعلام شد.

بعد از ملی شدن مجموعه‌های هنری عمومی ملی، دامنه آثار موزه بیشتر از قبل شد.
مخصوصا ورود هنر مدرن از مجموعه هایی چون کلکسیون هنری شکوکین و ایوان موروزوف بسیار قابل توجه و جالب بود،

از آثار اضافه شده به موزه میشه به تعداد زیادی از آثار سال‌های اخیر گوگن، ۴۰ اثر سبک کوبیسم پیکاسو و آثاری مشهور از بزرگان هنر مدرن مانند تابلو رقص اثر ماتیس و کافه شبانه اثر ونگوگ اشاره کرد.

 

خرید تور روسیه

برای سفر به روسیه، می تونین با تور گروهی و یا انفرادی به این کشور زیبا سفر کنین.

برای خرید تور روسیه با ارزان ترین قیمت، تنها یک تماس فاصله دارید.
شماره تماس: 05131700
09150393380

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700