فهرست مقاله

امارات متحده عربی به عنوان قطب گردشگری خاورمیانه، تونسته توجه توریست ها و گردشگران زیادی رو از سراسر دنیا به خودش جلب کنه.

عملکرد برنامه ریزی شده و موفق کشور امارات در صنعت گردشگری، تونسته رکورد های شگفت انگیزی رو در گینس به ثبت رسونده.

جالبه بدونید که حدود 220 رکورد از کشور امارات متحده عربی در گینس به ثبت رسیده. بدون دلیل نیست که امارات متحده عربی به کشور رکورد های گینس شهرت داره و بلند ترین سازه های جهان در این کشور قرار گرفتند.

به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مطلب شما رو با رکوردهای ویژه امارات متحده عربی در گینس آشنا کنیم. با ما در وبلاگ آواسیر همراه باشید.

طولانی ترین زیپ لاین جهان رو می تونید  در “راس الخیمه” ببینید ، تجربه پروازی به طول 2.83 کیلومتر که به پرواز جیل جیس معروفه و رکورد طولانی ترین زیپ لاین جهان رو از آن خودش کرده.

طولانی ترین زیپ لاین جهان

رکورد بزرگ ترین گنبد جهان متعلق به مسجد شیخ زاید و یا همان مسجد ابوظبی معروف است. این گمبد 85 متری از نیم کره ای با شعاغ 32.7 متری ساخته شده و علاوه بر رکوردی که در گینس ثبت کرده، نمایی حیرت انگیز و تماشایی به مسجد ابوظبی بخشیده است.

مسجد شیخ زاید

بزرگ ترین قالی دستباف جهان نیز، جزو رکورد های ثبت شده کشور امارات متحده عربی است. فرش دستبافی که توسط 1200 نفر در طول یک سال بافته شده و مساحت اش به 17000 متر مربع می رسد. جالبه بدونید که بزرگ ترین فرش دستباف جهان رو هم می تونید در مسجد شیخ زاید ابوظبی ببینید.

بزرگ ترین قالی دستباف جهان

“العین” واهه ای تماشایی در امارات است که یک میلیون گیاه و درخت رو در باغ های زیبایش به نمایش گذاشته.

رکورد پر سرعت ترین چرخ و فلک جهان به چرخ و فلک فرمولا روسا ابوظبی تعلق داره. این چرخ و فلک با سرعت 240 کیلومتر در ساعت حرکت می کنه.

 پر سرعت ترین چرخ و فلک جهان

از سازه ها و تفریحات منحصر به فرد که بگذریم، رکورد طولانی ترین تونل جهان هم متعلق به کشور امارات متحده عربی است که 2.7 کیلومتر طول داره. این تونل در مسیر جاده خورفکان و شارجه احداث شده.

طولانی ترین تونل جهان

بلند ترین فواره جهان متعلق به آبفشان های فواره نخل دبی است که با ارتفاع 105 متری، رکورد بلندترین فواره جهان رو در گینس به ثبت رسونده.

بلند ترین فواره جهان

رکورد بزرگ ترین قاب عکس جهان متعلق به قاب دبی در پارک زاییل است که گردشگران تور دبی برای انداختن عکس یادگاری با بزرگ ترین قاب جهان به این پارک می کشونه.

بزرگ ترین قاب عکس جهان

پرچمدار رکورد های امارات در گینس، به برج خلیفه دبی تعلق داره. برج خلیفه دبی به عنوان بلند ترین برج جهان 2716 فوت ارتفاع داره و تا امروز بی رقیب است.

برج خلیفه

خرید تور دبی و ابوظبی با مناسب ترین قیمت

ارزان ترین نرخ بلیط هواپیما و تور های مسافرتی رو می تونید از آژانس جهانگردی آواسیر دریافت کنید. کارشناسان حرفه ای ما در دپارتمان تور خارجی آواسیر مناسب ترین قیمت ها رو برای سفر به شما ارائه می دهند.

شماره های تماس:

05131700

09150393380

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700