فهرست مقاله

شهر زیبای رم با کلی جاذبه ی گردشگری خیره کننده، با عث شده که تور ایتالیا یکی از محبوب ترین تور های اروپا گردی در بین گردشگران و جهانگرد ها بشه.

در این مطلب تصمیم داریم شما رو با یکی ار پر آوازه ترین بناهای تاریخی به نام معبد پانتئون در سفر با تور ایتالیا آشنا کنیم.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

پانتئون از معابد مشهور عصر آگوست  هست که در قرن دوم میلادی مرمت شده و هنوز هم زیبا و استوار به تماشای تاریخ ایستاده.

اگه مسافر تور ایتالیا هستین بهتره بدونین که معبد پانتئون رم به عنوان یکی از بزرگترین گنبدهای جهان جزو شگفتی‌های دنیای معماری به حساب میاد و میتونه هر انسانی رو به وجد بیاره.

معبد پانتئون رم

این معبد در حدود ۱۲۵ میلادی ساخته شده، پانتئون معبدی گرد و گنبد داره، که در مقابلش رواقی مستطیل شکل داره که به نظر می‌رسه  با ساخت گردوار اولیه اش تناسب نداره و احتمالاً بعدها بهش اضافه شده‌.

معبد پانتئون در ابتدا یک بنای مستقل نبوده بلکه به یک باسیلیکای قدیمی تر وصل بوده و امتدادش یالهای جانبی پانتئون رو پوشش میداده.

گنبد دایره وار معبد پانتئون با نمای شگفت انگیزش، می تونه ساعت ها شما رو به خودش خیره نگه داره. جالبه بدونین که فاصله این گنبد از کف معبد به 43 متر میرسه.

معبد شگفت انگیز پانتئون

فضای داخلی معبد پانتئون، مطابق علاقه معروف معماران رومی، یک کل واحد، همشکل و متکی به خود وجود داره که حجم‌ها یا دیوارهای نگه دارنده هیچ گسستی در آن به وجود نمیارن.

فضای کلیست که بازدیدکننده های این معبد رو در خودش جای میده بدون اینکه اونها رو محبوس کنه، جهان کوچکی هست که از طریق نورگیر به سوی ابرهای گریزپا، آسمان آبی، خورشید، طبیعت کیهانی و خدایان راه پیدا میکنه

برای فرار از سر و صدا و گرمای سوزان یک روز تابستانی رم و پناه آوردن به محیط خنک و عظمت آرام پانتئون، تجربه‌ایه که تقریباً در وصف نمی‌گنجه و هر کسی باید خودش شخصاً امتحانش کنه.

به همین دلیل توصیه می کنیم که با خرید بلیط هواپیما رم و یا سفر با تور ایتالیا بازدید از این معبد شگفت انگیز رو از دست ندین.

معبد پانتئون تور ایتالیا

از همه چیز که بگذریم نباید از یاد ببریم که نیروی ابتکار رومیان در ساختن فضاهای بزرگ درونی به شناخت و اطلاعات مهندسیشان از خواص حجم‌ها و ایستایی حجم‌ها خنثی بستگی داشت. قوس، طاق و گنبد، واحدهایی ساختمانی بودن که رومیان با مهارتی بی مانند در جهان باستان و کم‌نظیر در جهان معاصر، ابداع و تکمیل کردن و با استفاده از آن بناهای شگفت انگیزی رو ساختن.

طراحی داخلی معبد پانتئون

خرید تور ایتالیا با مناسب ترین قیمت

برای خرید تور ایتالیا با مناسب ترین قیمت، می تونی از طریق شماره های زیر با همکاران ما در دپارتمان تور خارجی آواسیر تماس بگیرین.

شماره تماس:

05131700

09150393380

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700