فهرست مقاله

اگه قصد خرید تور باکو رو دارین و به آثار باستانی علاقه دارین، واستون یه پیشنهاد عالی برای گردشگری در این شهر تاریخی داریم.

پارک ملی قبوستان با نام رسمی چشم ‌انداز فرهنگی سنگ‌ نگاره‌ های قبوستان، یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری تور باکو محسوب میشه و توریست های زیادی در سفر با تور باکو به تماشای آثار باستانی پارک ملی قبوستان میرن.

در ادامه این مطلب تصمیم داریم شما رو با این جاذبه گردشگری بیشتر آشنا کنیم.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

در بلندای کوهستان های منطقه قفقاز کشور آذربایجان، در کرانه‌ های غربی دریای خزر ، منطقه ای باستانی قرار گرفته که به پارک ملی قبوستان  شهرت داره.

دره‌ هایی تنگ و با عمق زیاد که در زبان آذربایجانی قبو نامیده میشدنو نام قبوستان نیز احتمالاً برگرفته از همین قبو ها گرفته شده.

پارک ملی قبوستان

دلیل شهرت پارک ملی قبوستان

وجود سنگ‌ نگاره‌ های کهن و تاریخی، آثار باستانی فراوان، گل ‌افشان ‌ها و گاز سنگها منطقه قبوستان رو به یکی از شگفت انگیز ترین دیدنی های تور باکو تبدیل کرده.

حتی کوه ‌های کوچوکداش، بویوکداش، جینگیرداغ و تپه یازیلی که در نزدیکی دریای خزر در جنوب شرقی قبوستان قرار داره هم جزو مناطق محافظت شده هستن.

پارک ملی قبوستان در سال ۲۰۰۷ هم به‌ دلیل سنگ ‌نگاره‌ هایش در فهرست میراث جهانی یونسکو از طرف جمهوری آذربایجانبه ثبت رسیده.

این سنگ‌ نگاره ‌ها به‌ واسطه کیفیت حجاری ‌ها و نمایش مواردی مثل شکار، جانوران، گیاهان و سبک زندگی در دوران پیش از از تاریخ و  رشد فرهنگ از آن دوران تا قرون وسطی رو به نمایش گذاشته.

پارک ملی قبوستان در شهر باکو

یکی از جذاب ترین دیدنی های این منطقه باستانی، غار های ساخته شده به دست بشر و نقاشی هایی هست که درون فضای غار رو پر کردن. غار اسرار آمیزی که توسط کارکنان معدن کشف شد.

در این منطقه بیشتر از شش هزار حجاری متعلق به 5000 تا 40000سال پیش بر روی صخره‌ها وجود داره که نگاه هر بیننده ای رو خیره می کنن.

بقایایی از سکونت‌گاه‌ها، غارهای مسکونی و گورهای کشف شده در پارک ملی قبوستان، وجود زندگی در این منطقه رو  از آخرین عصر یخبندان تا قرون وسطی ثابت می کنه.

ستگ نگاره های قبوستان

سنگ نگاره های پارک ملی قبوستان

بیشتر این سنگ ‌نگاره ‌هاانسان های نخستین، نبردها، حیوانات، رقص‌های آیینی و رسومات، گاوبازی، قایق ‌هایی با پاروزنان مسلح، جنگجویانی نیزه به‌دست، کاروان‌های شتر، خورشید و ستارگان رو به‌ تصویر کشیدن. نمایش فعالیت‌ های مرتبط با شکار و ماهیگیری در این سنگ‌ نگاره ‌ها نشان دهنده زمانی هست که آب و هوای منطقه مرطوب تر و گرمتر از امروز بوده.

بازدید از گل فشان های تور باکو

جالبه بدونین که تقریباً ۴۰۰ گل ‌فشان در آذربایجان و کرانه‌ هایش در دریای خزر وجود داره که این میزان بیش از نیمی از کل گل‌ فشان‌ های جهان هست.

سنگ‌  نگاره‌ های قبوستان از سال ۲۰۰۶ تا امروز بر پشت اسکناس‌ های ۵ مناتی آذربایجان نقش بسته و این زیبایی عظیم در آذربایجان تبدیل به یک سمبول ملی شده.

ظهور دین زرتشت در آذربایجان در حدود ۲۰۰۰ سال پیش نیز تقریباً مربوط به این پدیده زمین‌شناختیه.

به ‌طور متوسط یک گل ‌فشان هر بیست سال یکبار یا بیشتر با نیرویی بسیار شدید در قبوستان فوران کرده و علاوه بر ایجاد شعله ‌هایی به ارتفاع بیش از 100 متر، چندین تن گل رو در محیط اطرافش پخش میکنه.

پارک لی قبوستان در تور باکو

خرید تور باکو با مناسب ترین قیمت

اگه تصمیم دارین با خرید تور باکو با مناسب ترین قیمت به این شهر زیبا سفر کنین، می تونین از طریق شماره های زیر با همکاران ما در دپارتمان تور خارجی آواسیر تماس بگیرین و با خیالی آسوده سفر کنین.

شماره تماس:

05131700

09150393380

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700