فهرست مقاله

استانبول به عنوان پایتخت پر آوازه ی عثمانی ها، پر شده از شاهکارهای بی نظیر معماری عثمانی ک امروز جزو پر طرفدار ترین جاذبه های تور استانبول هستن.

مسجد سلطان احمد یکی از مسجد های تاریخی استانبول است که در دوران عثمانی ساخته شده و یکی از شگفت انگیزترین شاهکار های معماری اسلامی به حساب میاد

این بنا به دلیل وجود کاشی کاری ‌های آبی رنگ در طراحی داخلی اش به “مسجد آبی” هم شهرت داره.

اگه تصمیم دارین با خرید تور استانبول به پایتخت گردشگری ترکیه سفر کنین، خوندن ادامه این مطلب رو بهتون توصیه می کنیم.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

مسجد سلطان احمد تور استانبول

این مسجد تاریخی به دستور  سلطان احمد اول عثمانی در بین سالهای ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۹ ساخته شد و به همین دلیل پس از مرگ وی مسجد را مسجد سلطان احمد نامیدن.

مسجد سلطان احمد در قدیمی‌ترین بخش شهر استانبول قرار گرفته که این منطقه در قبل از تاریخ ۱۴۵۳ میلادی مرکز قسطنطنیه بود و مقبره سلطان احمد هم در این مسجد قرار داره.

این مسجد در نزدیکی هیپودروم کنستانتین واقع شده‌ و تا کلیسای بزرگ مسیحیان یا همون ایاصوفیا فاصله زیادی نداره.

مسجد های تاریخی تور استانبول

یکی از پراهمیت ترین ویژگی ‌های مسجد آبی استانبول که از دور ترین نقطه شهر هم قابل دیدن هست، ۶ مناره بلند این مسجد هستن.

اکثر مسجدهای تاریخی 2 تا 3 مناره دارن و این مسجد به دلیل معماری منحصر به فرد و 6 مناره زیبا و بلندش شهرت داشته.

جالبه بدونین که، وقتی تعداد مناره ‌های این مسجد  اعلام شد، عده‌ای به سلطان اعتراض کردن و سلطان احمد رو به خاطر تقلید از شش مناره مسجد الحرام سرزنش کردن، او با پرداخت مبلغی، مناره هفتم مسجد کعبه رو ساخت تا بتونه این انتقاد ها رو آرام کنه.

مسجد تاریخی سلطان احمد

دور تا دور صحن مسجد در پایین ترین بخش از طریق بیست هزار کاشی سرامیک دست‌ ساز تزئین شده که این سرامیک‌ ها در ازنیک یعنی نیشای باستان ساخته شده‌ بودن.

نقاشی های زیبای این مسجد شکوه عجیب و شگفت انگیزی به این بنا داده اند که چشم های هر بیننده ای رو خیره می کنن.

اجالبه بدونین که بیش از دویست پنجره شیشه ‌ای نور رو به درون صحن اصلی این مسجد میبرن و از لوستر های عظیمی هم برای نورپردازی داخل مسجد کمک گرفته شده.
در دکوراسیون داخلی این مسجد از آیاتی از قرآن کریم استفاده شده که بسیاری از آن‌ ها به خط سید کاظم غباری نوشته‌ شدن که بزرگترین خطاط  زمان  خودش بوده و واضحه که این مسجد با خط این خطاط بزرگ به زیباترین شکل ممکن در اومده.

ویژه ترین بخش این مسجد، صحن داخلی محراب هست که از سنگ مرمری با کنده کاری و تراش ظریف ساخته شده و دیوار های کناری اش از جنس سرامیک هستن.

جاذبه های گردشگری تور استانبول

آداب و رسوم ورود به مسجد سلطان احمد

اگه تصمیم دارین در سفر با تور استانبول، به بازدید از مسجد سلطان احمد برید، بهتره بدونین که این مسجد هم مثل خیلی از مکان های مذهبی دنیا آداب و رسوم خودش رو داره.

بهترین زمان برای بازدید از مجموعه اواسط صبحه و برای واردشدن به آن باید بدون کفش وارد بشید.

خانم‌ ها هم باید زمان ورود به مسجد، مو و دست های خودشون رو با شال بپوشونن.

بازدید از مسجد هزینه ورودی نداره و همچنین در زمان حضور در مسجد نباید به هیچ وجه بلند صحبت کنید و استفاده از فلاش دوربین هم ممنوع هست.

آفر ویژه تور استانبول

خرید تور استانبول با مناسب ترین قیمت

برای خرید تور استانبول با مناسب ترین قیمت و مشاوره سفر می تونین از طریق شماره های زیر با همکاران ما در دپارتمان تور خارجی آواسیر تماس بگیرین، و با خیالی آسوده خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و سایر برنامه های سفرتون رو به ما بسپرین.

شماره تماس:

05131700

09150393380

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700