فهرست مقاله

همدان یکی از تاریخی ترین شهر های ایران به حساب میاد و برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ شرق اهمیت ویژه ای داره، گردشگران و توریست های زیادی با خرید بلیط هواپیما همدان و رزرو هتل در این شهر زیبا، راهی سفر به این شهر تاریخی میشن.

در ادامه این مطلب تصمیم داریم شما رو به آرامگاه تاریخی ابو علی سینا این دانشمند پر آوازه همدان آشنا کنیم.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

آرامگاه ابو علی سینا همدان

کشور ما از اول شکل گیری تا الان همواره نگهدارنده تاریخی عظیم و شکوهمند در گستره بزرگ خودش بوده و ما همیشه وظیفه نگهداری از این تاریخ عظیم شکوهمند رو داریم

ایران هم پیش از اسلام و هم پس از وجود اسلام همیشه نماد علم و توسعه در بیشتر زمینه ها در خاورمیانه بوده،

دانشمندان و اندیشمندان بزرگی که آوازه ی آنها به سراسر جهان رسیده و شهرت آنها زبانزد جهانیان شده.

بازدید از آرامگاه ابو علی سینا در تور همدان

ابوعلی سینا یکی از دانشمندان بزرگ جهان هست که از کشفیات و توصیاتش در علوم طب استفاده زیادی شده و امروزه آرامگاهش مکانی دیدنی برای مسافران تور همدان است.

در سال 359 هجری شمسی در شهر بخارا ( بخارا د رآن زمان پایتخت سامانیان بود)، ” ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا ” چشم به جهان گشود. فیلسوف و دانشمندی بزرگ که امروزه در سراسر دنیا با نام ” ابو علی سینا” شناخته میشه.

ابو علی سینا دانشمندی که بیش از هر چیز به خاطر خدمتش در حوضه پزشکی و طب شهرت داره، در  ۲ تیر ۴۱۶ خورشیدی در همدان دار فانی رو وداع گفت و امروز آرامگاهش در شهر زیبای همدان یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی این شهر محسوب میشه.

تور همدان

یکی از نماد های شهر همدان، آرامگاه بلند و زیبای ابو علی سینا هست و کمتر کسی رو میشه دید که به همدان سفر کنه و بازدید از این آرامگاه تاریخی رو از دست بده.

آرامگاه ابو علی سینا با ستون های گرانیتی بلندش جلوه ای زیبا از معماری اصیل ایرانی رو در میان باغی خوش آب و هوا به نمایش گذاشه  و هم جواری با موزه ای فرهنگی از دستاورد های این دانشمند فرصتی مناسب رو به وجود آورده که از مکانی تاریخی و فرهنگی در سفرتون به همدان، دیدن کنین.

معماری آرامگاه ابن سینا در تور باکو

آرامگاه ابوعلی سینا، در واقع بخشی از هویت، تاریخ و فرهنگ ایران محسوب میشه، به همین دلیل بهتون توصیه می کنیم که با خرید بلیط هواپیما این شهر و یا سفر با تور همدان ، بازدید از این آرامگاه رو از دست ندین.

آرامگاه ابن سینا دانشمند و فیلسوف بزرگ جهان در همدان

تاثیر گذاری ابو علی سینا  بر علم جهان در سراسر دنیا شهرت داره؛ دانشمندی که در علومی مثل همچون ریاضی، نجوم، فیزیک، شیمی، روانشناسی، زمین شناسی و جغرافیا، شعر و ادبیات، فلسفه و منطق و پزشکی، دانا و صاحب‌نظر بوده.

جالبه بدونین که هنوز هم با گذشت این همه سا، آثار ابو علی سینا در زمینه فلسفه ارسطویی و پزشکی اهمیت ویژه ای دارن و از منابع  مهم این دو علم به شمار میاد.

کتاب ” قانون ” ابوعلی سینا یکی از معروف ترین کتاب های تاریخ پزشکی جهان هست که هنوز هم به عنوان  منبعی مهم برای پژوهش های پزشکی مورد استفاده قرار می گیره.

مقبره ابو علی سینا در همدان

خرید بلیط هواپیما همدان

برای خرید بلیط هواپیما همدان و یا رزرو هتل در این شهر، می تونین از طریق سایت رسمی خرید بلیط هواپیما آواسیر، با ارزون ترین قیمت خرید بلیط تون رو با فاصله چند کلیک و در کمترین زمان ممکن انجام بدین و با خیال راحت سفر کنین.

شماره تماس پشتیبانی 24 ساعته:  09159158244

شماره تماس دپارتمان پرواز : 05131700

 

 

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700