فهرست مقاله

اگه مسافر تور اصفهان و یا تور کاشان هستین، شدیدا بهتون بازدید از روستای ابیانه رو توصیه می کنیم.

ابیانه، یکی از منحصر به فرد ترین روستاهای توریستی ایران هست که هر یاله گردشگران داخلی و خارجی زیادی رو به خوش جذب می کنه.

در ادامه این مطلب شمار و با یکی از زیباترین روستاهای ایران آشنا می کنیم.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

روستای تاریخی ابیانه

بازدید از روستای ابیانه در تور کاشان و یا تور اصفهان

در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان نطنز د استان اصفهان، و در بلندای دامنه خوش آب و هوای کوه کرکس روستای زیبای ابیانه خودنمایی می کنه.

روستایی با خونه های سنتی و دنج و آب و هوایی بی نظیر، مردمانی مهمون نواز و خوش مشرب، که امروزه به یک جاذبه گردشگری برای مسافرها تبدیل شده.

جالبه بدونین که این روستا، با قرار گرفتن در دامنه کوه کرکس یکی از بلندترین نقاط مسکونی در ایران به حساب میاد که هنوز هم زندگی در اون جریان داره.

همینطور که گفتیم روستای ابیانه در فاصله کمی از شهر اصفهان و همینطور شهر کاشان قرار گرفته، به همین دلیل بهتون توصیه می کنیم  اگه مسافر تور اصفهان و یا تور کاشان هستین، بازدید از اسن روستای جذاب رو از دست ندین.

تور ابیانه

 ویونا دیروز ابیانه امروز

روستای ابیانه یک روستای تاریخی با پیشینه هزار پونصد ساله داره و نام این روستا هم از هزاران سال پیش به جا مونده.

با این حال بهتره بدونین که در زبان محلی به ابیانه ویونا (Viuna) میگن که، وی(Vi) به معنای بید و ویانه(Viyane) به‌معنای بیدستان هست، و این روستا در گذشته به بیدستان و ویونا معوف بوده که در طول زمان به ابیانه تبدیل شده و این روزها همه این بیدستان رو با نام ابیانه میشناسن.

 ویونا دیروز ابیانه امروز

دیدنی های روستای ابیانه

جالبه بدونین که رویتای ابیانه یکی از قدیمی ترین و کهن ترین زیستگاه های انسان در حاشیه ی کویر ایران هست و قطعا برای علاقه مندان به تاریخ یه جاذبه فوق العاده محسوب میشه.

زمانی که از دور روستای ابیانه رو تماشا می کنین، یک روستای چند طبقه رو در دامنه کوه می بینین که خونه هاش با طرح های سنتی، پنجره ها و ایوان های چوبی حسابی دلتون رو میبره.

معدن خاک سرخی که در نزدیکی روستا قرار داره، دلیل رنگ سرخ نمای خارجی خونه های این روستاست.

روستای ابیانه در سفر با تور کاشان

هنوز هم آثار باستانی و بناهای تاریخی متعلق به دوه های مختلف، از دوره ساسانی ها گرفته تا سلجوقی ها، صفوی ها و قاجاریان رو میشه در این روستا دید.

وجود آثار تاریخی متعلق به عصر های متفاوت نشون دهنده اهمیت این منطقه برای حکومت های مختلف و شرایط عالی زندگی در این روستا بوده.

هنوز هم مردم شهر از پوشش سنتی و زیبای خودشون استفاده می کنن و این موضوع خودش یکی از جاذبه های این روستا برای توریست ها و مسافرها ست.

مردان روستا شلوار گشاد و بلندی مانند شلوارهای بختیاری می پوشن و  زن‌ها، پیراهن بلندی از پارچه‌های رنگارنگ گل‌دار  و چارقد های خوش رنگ و کوتاه می پوشن.

اهالی روستای ابیانه

آداب رسوم های سنتی و قومی در روستای ابیانه به شدت پر رنگ هستن و مردم حسابی روی سنت ها تعصب دارن.

توصیه می کنیم اگر با خرید تور کاشان و یا تور اصفهان قصد دارین از روستای ابیانه دیدن کنین، دوربین عکاسی تون رو فراموش نکنین چون این روستا پر از سوژه های جذاب برای عکاسیه.

بازدید از ابیانه در تور اصفهان

سوغات ابیانه

محصولات کشاورزی و غلات این روستا، در کنار گیوه و قالی های دست باف جزو محبوب ترین سوغات های این منطقه هستن.

تور های لحظه آخری در کانال تلگرام آواسیر

برای خرید ارزان ترین نرخ تو های داخلی و خارجی، می تونین عضو کانال تلگرام آواسیر بشید و از آفر های ویژه و تو های لحظه آخری ما، برای سفری مقرون به صرفه استفاده کنین.

شماره تماس : 05131700

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700