فهرست مقاله

خونه های کاه گلی، قلعه های باستانی، جلوه های طبیعی شگفت انگیز و کویر پر آرامش از ویژگی های منطقه ی خور و بیابانک هست. یک مقصد عالی برای سفر های پاییزی و کویر گردی در دل یکی از زیباترین کویرهای ایران.

به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب شما رو با بهترین جاذبه های گردشگری خور و بیابانک آشنا کنیم.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

کویر

دریاچه نمک

اگه در سفر به خور و بیابانک به دنبال دیدن یک جاذبه شگفت انگیز هستید، بهتون توصیه می کنیم که بازدید از دریاچه نمک رو از دست ندید.

تماشای چشم انداز بی نظیری که از تصویر افق آسمون در این دریاچه منعکس میشه، منظره ای رو به وجود میاره که ساعت ها از دیدنش سیر نمیشید.

این دریاچه نمک در فصل های پر باران به شکل مخلوطی از گل و رس درمیاد و در ماه های بی باران به صورت دریای سفید رنگ خیره کننده.

دریاچه نمک

بازدید از منطقه گرمه

روستای زیبای گرمه یکی دیگه از جاذبه های گردشگری این شهر هست که در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته.

وجود نخلستان بی نظیر این روستا، قلعه تاریخی بازمانده از دوران ساسانیان و آسمان خوشرنگ منطقه می تونه یه روز عالی برای لذت بردن از طبیعت واستون بسازه.

 گرمه

ارگ تاریخی بیاضه

قلعه ای تاریخی که متعلق به دوره حکومت ساسانیان هست و برای دفاع از روستای بیاضه ساخته شده. دور تا دور قلعه با خندق های عمیقی که برای محافظت از ارگ ایجاد شدن محاصره شده. این اثر تاریخی که با گل و خشت ساخته شده، جهانگردان زیادی رودر گذشته به خودش جذب کرده.

ارگ تاریخی بیاضه

قلعه جندق

قلعه جندق با وجود قدمت زیاد و عوامل طبیعی تخریب کننده ای که در اطرافش وجود داشته همچنان پابرجاست و نظاره گر تاریخی است که از دوره ایلخانان و ساسانیان برای شهر گذشته.

جالبه بدونید که مساحت این قلعه به یک هکتار و نیم میرسه و هنوز هم در بخش های مختلف این قلعه ی بزرگ افرادی زندگی می کنند و ساکن هستند.

با گشت و گذار در این قلعه بزرگ می تونید خونه های قلعه، حمام، حسینیه، مسجد و همینطور منزل یغما جندقی(شاعر معروف منطقه) رو ببینید.

قلعه جندق

نارنج قلعه

نارنج قلعه که به نام نارین قلعه هم شناخته میشه، بنایی باستانی متعلق به دوره پارتیان یا ساسانیان است.

عده ای معتقدند این قلعه باستانی به دلیل نوع معماری وقرار گرفتن در مرکز شهر نائین مکان زندگی حاکمان آن دوره بوده است.

نارنج قلعه

آژانس گردشگری آواسیر ارائه دهنده تور های مسافرتی

برای مشاوره سفر و یا خرید تور های گردشگری داخلی و ایرانگردی، می تونید از طریق شماره های زیر با کارشناسان حرفه ای ما در دپارتمان تور داخلی آواسیر تماس بگیرید و با خیالی آسوده از سفر خود لذت ببرید.

شماره های تماس:

05131700

09150393360

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700