فهرست مقاله

در لیست تمیز ترین شهر های جهان در سال 2020 که در ادامه این مطلب باهاشون آشنا میشید، با نام شهر هایی روبرو خواهید شد که 9 فاکتور مهم رو به وضوح کامل میشه در این شهر ها حس کرد.

از تعداد فضای سبز عمومی سطح شهر گرفته تا میزان تولید زباله و هوای پاک. بنابراین بهتره بدونید که این شهرها از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفتن و اگه در این لیست قرار دارن می تونن در لیست مقصد های گردشگری و توریستی شما برای سفر کردن هم قرار بگیرن.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

وین- اتریش در صدر لیست قرار داره

جالبه بدونید که نیمی از مردم وین برای رفت و آمد های درون شهری به جای استفاده از خودرو شخصی از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنن و پایبندی بی نظیر نسبت به حفظ محیط زیست و پاکیزگی هوا دارند.

ناگفته نمونه که شهر وین ایده های جدیدی رو در زمینه ساخت فضای سبز به جهان ارائه داده که علاوه بر حفظ هوای پاک به زیبایی شهر هم اضافه می کنند.

وین- اتریش

مونیخ – آلمان

مونیخ یکی از معدود شهر هایی هست که می تونی در مرکز شهر با خیال راحت از تنفس در هوایی پاک لذت ببری.

شهر مونیخ با سرمایه گذاری  در حوزه حمل و نقل عمومی و قطار های سریع السیر مردم رو به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سوق میده.

جالبه بدونید که پیاده روی در مونیخ جزو اولویت ساکنین محسوب میشه.

مونیخ – آلمان

برلین – آلمان

برلین هم یکی از ایده آل ترین شهر های سبز و تمیز دنیاست.

جالبه بدونید این شهر علاوه بر هوای پاک، کمترین میزان سرانه ی مصرف آب در کل اروپا رو داره و مردم این شهر به نتایج فعالیت های خودشون بر روی محیط زیست و کره زمین اهمیت زیادی میدن.

برلین - آلمان

مادرید – اسپانیا

فضاهای سبز خیره کننده مادرید که حاصل طراحی معماران بزرگی مثل فرانچسکو ساباتینی، معمار ایتالیایی هستند یکی از مهترین دلایل علاقه مردم به پیاده روی محسوب میشن که حاصلش هوای پاک و دلنشین این شهر هست.

مادرید - اسپانیا

سائوپائولو – برزیل

سائوپائولو یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان انرژی تجدید پذیر در دنیا به شمار می‌رود و به همین دلیل در لیست پاکیزه‌ترین شهرهای دنیا قرار گرفته.

سائوپائولو - برزیل

منچستر – انگلیس

باز هم استفاده اکثر جمعیت شهر از وسایل حمل و نقل عمومی یکی از بزرگترین دلایل حضور یک شهر در لیست تمیز ترین شهر های جهان شد.

گرچه نمیشه تاثیر خیابان های زیبای منچستر که ترکیبی از تاریخ و هنر رو با هم به نمایش میزارن در علاقه مردم به پیاده روی در شهر نادیده گرفت.

منچستر – انگلیس

لیسبون – پرتغال

استفاده از برنامه های اصولی برای بازیافت و تبدیل زباله به کود کمپوست شهر لیسبون پرتغال رو به لیست منتخب فهرست ما اضافه کرده.

لیسبون - پرتغال

سنگاپور

یکی از جذابیت‌های سنگاپور که بر هوای تازه و سرسبزی شهر تاثیر گذار بوده، وجود پارک گاردنز بای دی بی (Gardens by the Bay) یا «باغ‌های کنار خلیج» در سنگاپور هست که از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار میاد.

این پارک ۹ ساله، زمینی سرسبز و حاصلخیز به وسعت چند صد هکتار را در ناحیه‌‌ی مرکز شهر پوشش میده.

درختان غول‌پیکر این پارک یکی از نمادهای گردشگری شهر سنگاپور هستند.

جالبه بدونید بسیاری از پارک های این شهر برای بهبود وضعیت جسمانی سالمندان به پارک های درمانی تبدیل شدن.

سنگاپور

آمستردام – هلند

شهر رویایی آمستردام با وجود کانال های آبی و حمل و نقل با قایق و همینطور رواج فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری در این شهر همواره در لیست پاکیزه ترین شهر های جهان حضور داره.

آمستردام - هلند

واشینگتن دی سی – ایالات متحده

واشنگتن با وجود اسکله بزرگ و وجود فضاهای مسکونی و اداری و تفرجگاه های ساحلی همیشه شهری پاک و واحه‌ای سرسبز و به‌دور از آلودگی بوده و هست.

واشنگتن

خرید بلیط هواپیما خارجی با مناسب ترین قیمت

برای خرید مناسب ترین نرخ بلیط هواپیما و رزرو هتل در سراسر دنیا با کارشناسان حرفه ای ما در دپارتمان تور خارجی آواسیر ماس بگیرید.

شماره های تماس:

05131700

09150393380

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700