فهرست مقاله

یکی از دنج ترین مناظر طبیعی گیلان، به تالاب بندر انزلی تعلق داره!

طبیعتی که با زیبایی منحص به فردش جایگاه ویژه ای برای خودش در دل مسافران تور شمال باز کرده و حسابی پر طرفداره.

در ادامه این مطلب تصمیم داریم شما رو با این تالاب خیره کننده بیشتر آشنا کنیم؛ با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

 

بندر تالاب انزلی

جالبه بدونین که این مرداب از جذاب‌ترین و بزرگترین زیستگاه‌های طبیعی جانواران ایران به حساب میاد و به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که داره هر ساله میزبان پرنده های مهاجری هست که از کشور هنای همسایه به این منطقه سفر می کنن.

جزیره های کوچکی که در میان تالاب به وجود اومدن زیبایی های تالاب رو چندین برابر کردن.

منظره زیبا تالاب انزلی

طبیعت تالاب بندر انزلی در تور شمال

تالابی با وسعت ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر مربع با زیبایی خیره کننده، جلوه ویژه ای به طبیعت زیبای منطقه بخشیده.

در واقع این تالاب با همه زیبایی اش مثل تصفیه خونه ای، آب رود خونه هایی که به دریای خزر میرسن رو تصفیه می کنه و از خودش عبور میده.

این تالاب زیستگاه آبزیان منحصر به فرد و پناگاه دنج پرندگان مهاجر محسوب میشه که حضورشون زیبایی منطقه رو چندین برابر کرده.

اکوسیستم بی نظیر تالاب بندر انزلی، شامل بیش از ۱۰۰ گونه پرنده ۵۰ گونه ماهی صدها گونه موجودات گیاهی میشه.

معروف‌ترین گیاه تالاب انزلی که شهرت جهانی هم داره، لاله تالابی هست که باعث شده این تالاب با نام “تالاب لاله مردابی” هم شناخته بشه.

حواصیلها، اردک سانان، مرغابی سانان کشیم بزرگ، کشیم سیاه گردن، یلوه کوچک، کاکایی و غیره از پرندگان این تالاب هستن و گیاهان تالاب به سه دسته غوطه ور، گیاهان شناور و گیاهان حاشیه‌ای تقسیم میشن.

تور شمال تالاب بندر انزلی

چرا انزلی؟

شاید واسه شما هم جالب باشه که بدونین چرا اسم این بندر انزلی هست؟

بهتره بدونین که در زبان گیلکی، واژه «همزلی» یک کلمه قدیمی هست که از سالیان دور روی این بندر مونده و به معنی سایش و نزدیکی آب و خشکی هست.

در زبان یونانی هم واژه‌هایی مثل «انزلیوس و انزلیا» به معنی «مرداب» وجود دارن که با توجه به قدمت 1500 ساله این تالاب، کلمه “انزلی” می تونه یک اسم باستانی متعلق به این منطقه باشه که از این واژه های یونانی گرفته شده.

بندر انزلی

تالاب بندر انزلی جاذبه حیرت انگیز تور شمال

تالاب انزلی از سال ۱۳۵۴ جزو تالاب‌های بین‌المللی تحت حفاظت قرار گرفته و مهم‌ترین منبع تکثیر و تولید ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر محسوب میشه.

طبیعت حیرت انگیز این تالاب نه تنها برای مسافران داخلی بلکه برای جهانگردان خارجی هم جزو محبوب ترین جاذبه های گردشگری تور شمال هست و گردشگران زیادی در فصل های مختلف سال تالاب انزلی رو برای طبیعت گردی انتخاب می کنن.

تور گروهی شمال

 تور شمال از مشهد

برای خرید تور شمال از مشهد، با مناسب ترین قیمت از طریق شماره زیر با دپارتمان تور داخلی آواسیر  تماس بگیرید و با خیال آسوده سفر کنین.

شماره تماس: 05131700

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700