فهرست مقاله

اگه تصمیم دارید با خرید تور هند به شهر زیبای آگرا سفر کنین، بهتره بدونید که آگرا، شهری است که بار تاریخی سنگینی روبه دوش می کشه، به همین دلیل بهتون توصیه می کنیم طوری برنامه ریزی کنید که بتونین از بیشتر مکان های زیبا و تاریخی این شهر دیدن کنید.

ما تصمیم داریم در این مطلب برخی از جذابیت های شهر آگرا ی هند رو به شما معرفی کنیم.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

تور هند آگرا

تاج محل (Taj Mahal)

یکی از مکان های شگفت انگیز آگرا، تاج محل زیباست و زیباترین لحظه ای که می تونید در طول سفرتونبا تور هند در آگرا داشته باشید تماشای طلوع طلایی خورشید در تاج محل است. تقریبا همه محیط تاج محل که شامل باغ ،استخر، رودخانه یامونا و مقبره سپید مرمرین آن که به زیبایی با حکاکی های ظریف و هنرمندانه مزین شده حیرت انگیز و دیدنی ست.

ساخت این بنای باشکوه و عاشقانه نتیجه عشق شاه جهان به ملکه و همسر ایرانی خود بوده.

تاج محل (Taj Mahal)

هتل اوبری (Oberoi)

اگه برای تماشای طلوع آفتاب به تاج محل رفتید و در راه برگشت تصمیم گرفتید یک صبحانه گرم و لذیذ در کنار استخر و در محیطی سرسبز و زیبا نوش جان کنید سری به هتل اوبری آگرا بزنید.

این هتل لوکس و بی نظیر یکی از گران ترین هتل های پنج ستاره آگرا ست ولی با این وجود صرف صبحانه ای شاهانه در آن زیاد هم هزینه بر نیست. در این هتل انواع غذاهای هندی و اروپایی دلچسب و تند سرو میشه.

هتل اوبری (Oberoi)

قلعه آگرا (Agra fort)

پرآوازه ترین بنای آگرا بعد از تاج محل، قلعه شکوهمند آگراست.

قلعه ای کهن که به دست حکومت مغولان در هند ساخته شده. کاربرد این قلعه در سال 1565 تحت عنوان دژ نظامی بود و بعدها مقر اصلی فرمانروایی پادشاه مغول تا سال 1638 بود. بخش های مختلفی که در این قلعه باعظمت وجود داره مثل شیشه محل، دیوان عام و دیوان خاص از جاذبه های دیدنی این قلعه ست.

قلعه آگرا (Agra fort)

تاج محل کوچک ( little Taj Mahal)

همانطور که از نامش پیداست تاج محل کوچک، ساختار کوچک شده ای از تاج محل هست و در واقع طرح ابتدایی تاج محل بوده با همان زیبایی ها، به همین دلیل این جعبه جواهر کوچک و درخشنده یکی از جاذبه های دیدنی شهر آگراست.

این بنا اولین بنایی هست که در ساخت آن کاربرد سنگ مرمر سفید از سنگ های قرمز بیشتر استفاده شده. سنگ تراشی ها این بنای سفید حیرت انگیزاند.

تاج محل کوچک ( little Taj Mahal)

مقبره اکبر (Tomb of Akbar)

کمی توک توک سواری به سمت مقبره اکبر شاه، بزرگترین و مهمترین امپراتور تاریخ هند می تونه حال و هواتونو حسابی عوض کنه.

زیبایی هنر و معماری در این آرامگاه موج می زنه، حکاکی های های شگفت انگیز دیواره ها، طرح و رنگ ایرانی فضای داخلی، مقرنس ها همه و همه چشم ها رو خیره می کنه.

مقبره اکبر (Tomb of Akbar)

باغ مهتاب (Mehtab Bagh)

باغ مهتاب از مکان های پرطرفدار شهر آگرا ست که معمولا گردشگران برای لذت بردن از غروب آتشین خورشید به این باغ میرن تا هم از دورنمای زیبا و شکوهمند تاج محل لذت ببرند و هم از فضای شورانگیز و عاشقانه باغ مهتاب.

مهتاب باغ در واقع نمونه ای از چهار باغ ایرانی است که در شهر زیبای آگرا خودنمایی می کنه.

باغ مهتاب (Mehtab Bagh)

خرید تور هند با مناسب ترین قیمت

برای مشاوره سفر و یا خرید تور هند با مناسب ترین قیمت می تونین از طریق شماره های زیر با کارشناسان حرفه ای ما در دپارتمان تور خارجی آژانس جهانگردی آواسیر  تماس بگیرید و با خیالی آسوده از سفرتان لذت ببرید.

شماره های تماس:

05131700

09150393380

مطالعه بیشتر

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700