فهرست مقاله

بهتره بدونین که در مالزی هم مثل هر کشور دیگه ای در کنار منوی سنگین و شیک رستوران های مجلل،غذاهای لذیذ و خوشمزه خیابانی قطعا مزه دیگه ای دارند.
در خیابان های شهرهای مختلف مالزی غذاهای خیابانی با قیمتی مناسب در غذاخوری های کوچک، دکه ها، غرفه ها و روی گاری ها فروخته می شن که چشیدن طعم آتشین و دلچسب غذاهای مالزیایی در گردش های شبانه روزی تور مالزی حسی خوش طعم و ماندگاره.
ما در آواسیر با معرفی خوشمزه ترین غذاهای خیابانی مالزی شما رو دعوت می کنیم به شکم گردی در تور مالزی و لذت بردن از طعم های جدید.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

تور مالزی

روتی کانای (Roti canai)

روتی کانای یک غذای خیابانی ساده ولی محبوبه که میشه به عنوان وعده صبحانه کامل امتحان کنید. در حقیقت روتی کانای یک ورقه خمیر ماست که با روغن و مقدار کمی پودر نسکافه پخته میشه.

روتی کانای (Roti canai)

آپام بالیک (Apom balik)

آپام بالیک یک نان تابه ای یا بهتره بگیم پنکیک مالایی هست که از میان وعده های خوشمزه و دلچسب خیابانی به حساب میاد. در خمیر این پنکیک از شیر نارگیل استفاده می کنند و وقتی نان پخته شده و هنوز داغه، لای آن را با خامه یا کرم های شکلاتی پر می کنند.

آپام بالیک (Apom balik)

دسر سرد چندول (chendol )

چندول یک دسر خیابانی خوش طعمه که با استفاده از موادی مثل شیره خرما، شیر نارگیل، لوبیا و نوع خاصی از گیاهان گرمسیری مالزی تهیه میشه که معمولا یک پیش غذا محسوب میشه بعضی ها چندول رو با کاسه سر می کشند، بعضی ها هم با قاشق میل میکنن.

دسر سرد چندول (chendol )

چی چئونگ (chee cheong)

میشه گفت چی چئونگ از شناخته شده ترین غذاهای خیابانی مالزی محسوب میشه که در بین گردشگران و مسافران تور مالزی حسابی پر طرفداره.
در واقع چی چئنوگ خمیر های لوله ای باریک که با انواع ادویه جات خوش طعم شده، آشپز داخل این لوله های خمیری رو با قطعه های کوچک گوشت قرمز یا میگو و ماهی پر میکنه و سپس آنها رو بخارپز میکنه.

چی چئونگ (chee cheong)

کوی چیاپ (koay chiap)

کوی چیاپ یکی از خوشمزه ترین سوپ های خیابانی ست.در مالزی این سوپ با طعم بی نظیرش گزینه انتخابی خیلی هاست. در پخت این سوپ از گوشت اردک، نودل یا برنج، کرفس چینی و تخم مرغ استفاده میشه که خوش طعم کننده ی اصلی آن سس محشر سویا و ادویه جات متعدد مالایی ست.

کوی چیاپ (koay chiap)

لوک لوک (lok lok)

لوک لوک از لذیذترین و دلچسب ترین غذاهای خیابانی هست که بهتون توصیه می کنیم که در سفر با تور مالزی این غذای خوشمزه رو از دست ندید.

لوک لوک ها سیخ های رنگینی از تکه های کنار هم چیده شده و خوش طعم شده ی گوشت، ماهی، میگو، قارچ و سیب زمینی و فلفل ست که بر روی چرخ دستی ها فروخته میشن و امتحان کردنش در حین پیاده روی خیلی می چسبه.

لوک لوک (lok lok)

آسام لاکسا (Assam laksa)

آسام لاکسا یک غذای پرخاصیت، لذیذ وپرطرفدار خیابانی در تور مالزی هست. این غذا نوعی نودل است در سوپ ماهی که با تمبر هندی و فلفل سبز مزه دار شده.در طبخ این غذا از ماهی تازه استفاده می کنند بنابراین طعم بهترین نوع آسام لاکسا رو میشه در شهرهای ساحلی مالزی مثل پاتایا و پوکت چشید.

آسام لاکسا (Assam laksa)

خرید تور مالزی با مناسب ترین قیمت

اگه مسافر تور مالزی هستید، ما در آژانس آواسیر آفر های ویژه و تور های خوش قیمتی رو با توجه به هتل انتخابی شما، ارائه  میدیم.

برای خرید تور مالزی با مناسب ترین قیمت می تونین از طریق شماره های زیر با همکاران ما در دپارتمان تور خارجی آواسیر تماس بگیرید.

شماره های تماس:

05131700

091503933380

 

 

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700