فهرست مقاله

اگه به بناهای تاریخی و داستان های پادشاهی علاقه دارین، قطعا حمام فین کاشان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تور کاشان برای شماست.

باغی که امیر کبیر در حمام تاریخی آن به دستور ناصر الدین شاه، کشتته شد.

اگه قصدر سفر به شهر زیبای کاشان رو دارید، خوندن ادامه این مطلب از وبلاگ آواسیر رو بهتون توصیه می کنیم.

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان، یک باغ با طراحی اصیل ایرانی هست که قدمت این باغ و بناهای تاریخی داخلش به دوره ی حکومت صفویان بر می گرده.

وسعت این باغ تاریخی ۲۳ هزار مترمربع میرسه و حیاط خوش آب و هواش به وسیله برج و بارو ها و دیوار های قدیمی محصور شده.

جذاب ترین قسمت این باغ برای گردشگران تور کاشان، حمام مشهوره این باغ هست که ناصرالدین‌شاه در سال ۱۸۵۲ میلادی صدراعظم خودش؛ امیرکبیر رو در اون به قتل رسوند.

موزه ملی کاشان هم یکی دیگه از مهمترین قسمت های این باغ هست که برای گردشگرها جذابیت ویژه ای داره و در تمام وزهای هفته می تونین ازش دیدن کنین.

باغ فین تور کاشان

محبوب ترین جاذبه گردشگری تور کاشان

باغ فین کاشان؛ عناصر پویایی مثل آب و درخت در کنار آثار معماری اصیل ایرانی، هویتی زنده به این اثر فرهنگی و تاریخی بخشیده.

این باغ یکی از برجسته ترین نمونه باغ های ایرانی هست که هنوز هم زنده و پابرجاست.

باغ فین و مجموعه بناهای آن نه تنها در فهرست آثار ملی ایران، بلکه د میاث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده اند و توریست ها و جهانگردان زیادی برای بازدید از این مجموعه تاریخی با خرید تور کاشان و یا تور اصفهان از این باغ زیبا دیدن می کنن.

بنای تاریخی باغ فین تور کاشان

طراحی حیرت انگیز باغ فین کاشان

 

در طراحی باغ فین، آب اساسی‌ترین عنصر  این مجموعه بوده.

به هر سمت باغ که نگاه کنین آب هایی رو می بینین که به صورت‌های راکد، روان، فورانی (فواره‌ها) و جوششی (ظهور آب از حفره‌های منظم کف حوض در حوض جوش و حوضخانه صفوی و شترگلوی فتحعلی شاه) خودنمایی می کنن.

در واقع هرکدوم از این اشکال متفاوت جریان آب در این باغ، به طور شگفت انگیزی مفهومی خاص رو تداعی میکنه.

آب فراوان و جریانش در جوی‌هایی با کاشی فیروزه‌ای، در محیطی که آب واقعاً کمیابه و درختانی با سایه گسترده در تضادی بزرگ با کویر خشک و طبیعتی نامهربان هست که در پشت دیوارهای باغ قرار گرفته و منظره ای فوق العاده زیبا داره.

اگه زمان بازدید از این باغ، از پارادوکس های طبیعی به سادگی نگذرین؛ می بینین که یک باغ تاریخی ساده چقدر می تونه شگفت زده تون کنه، به همین دلیل بهتون توصیه می کنیم در سفر با تور کاشان بازدید از باغ فین رو از دست ندین.

جذاب ترین جاذبه های گردشگری تور کاشان

باغ فین کاشان کجاست؟

باغ فین در ۹ کیلومتری مرکز شهر کاشان و در انتهای خیابان امیرکبیر فعلی و روستای فین کوچک قدیم قرار گرفته

در فاصله کمی از باغ، چشمه سلیمانیه و بالادست دشتی با شیب ملایم قرار داره که مکان عالی برای لذت بردن از یک روز تعطیل در چایخانه و کبابی  این منطقه است و می تونه برای گردشگرها هم جذاب باشه.

برای رسیدن به باغ فین کاشان باید از طریق خیابان امیر کبیر به ورودی باغ برسین و وسایل حمل و نقل عمومی هم برای استفاده بازدید کننده ها به باغ وجود داره.

باغ فین کاشان در تورهای گروهی کاشان

تور کاشان از مشهد

برای خررید تور کاشان از مشهد، ما پیشنهاد ویژه ای واستون داریم؛ آژانس گردشگری آواسیر با برگزاری تورهای گروهی کاشان با مناسب ترین قیمت، سفری پر از خاطرات به یاد موندنی واستون میسازه.

شماره تماس : 05131700

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700