فهرست مقاله

قبل از این که بریم سراغ معرفی قسمت دوم جاذبه های گردشگری قبرس، بهتره یکم راجع به فرهنگ های مختلفی که از سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا در این کشور جزیره ای وجود دارند صحبت کنیم. مردمی که با وجود فرهنگ های متفاوت به زیبایی و بدون مشکل فرهنگی و نژادی در همسایگی هم زندگی می کنند.

به همین دلیل در سفر به قبرس جاذبه های تاریخی و فرهنگی متنوعی در انتظارتونه، در ادامه این مطلب با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

قلعه پافوس نماد قدرت قبرس

شهر زیبای پافوس به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا، یکی از مشهور ترین و غنی ترین شهر ها در کشور جزیره ای قبرس است. شهری که سالیان سال توسط قلعه تاریخی پافوس که در قلب دریا قرار گرفته محافظت می شده.

این قلعه تاریخی که نماد قدرت قبرس هست هر سپتامبر محل برگزاری  فستیوال آفرودیت در پافوس بوده و گردشگران زیادی رو به سمت خودش جذب می کنه.

قلعه پافوس نماد قدرت قبرس

پارک باستان شناسی کاتو پافوس

نمایشی از ترکیب فرهنگ یونان و روم باستان رو می تونید در پارک باستان شناسی کاتو پافوس ببینید.

بازمانده شهر باستانی که از روزگار ما قبل تاریخ تا قرون وسطی اسرار نهفته ای رو در خودش جای داده. در این شهر باستانی کشف های ویژه ای  انجام شده، چهار ویلا  از دوره زندگی رومی ها در این منطقه کشف شده که موزاییک های پر نقش و نگارش هنوز هم دست نخورده موندن.

پارک باستان شناسی کاتو پافوس

قلعه کلوسی

یک مقصد عالی برای گشت و گذار در طبیعت و مزارع زیبا، در کنار بازدید از قلعه ای تاریخی، انتخاب قلعه کلوسی است. این قلعه تاریخی که در بین مزرعه نیشکر قرار گرفته بخش بزرگی از تاریخ این منطقه رو در دل خودش جای داده.

قلعه کلوسی

کوه المپ

اگه عاشق ماجراجویی در بین جاذبه های گردشگری قبرس هستید، بهتره سری به مرتفع ترین نقطه قبرس یعنی کوه المپ بزنید.

این قله مشهورکه در مرکز جزیره جای خوش کرده در بین کوه های تروودوس قرار گرفته. در بازدید از کوه المپ  می تونید چشم انداز خیره کننده ای از سرزمین های اطراف مدیترانه رو ببینید.

منظره هایی جذاب برای عکاسی و گشت و گذار و لذت بردن از طبیعت در دو فصل بهار و تابستان پیش روی شما میزاره و زمستان های المپ یه کوهستان برفی جذاب برای اسکی و تفریحات زمستانی منتظر شماست.

کوه المپ

مسجد حلا سلطان

جالبه بدونید که چهارمین مکان مقدس مسلمان ها همین مسجد حلا سلطان قبرس است که امروزه به یکی از جاذبه های توریستی قبرس برای مسلمان ها تبدیل شده. مردم این منطقه معتقدند که این مسجد محل دفن و آرامگاه امه حرام، عمه پیامبر است.

سالانه گردشگران و توریست ها برای بازدید از این مکان مقدس به این منطقه سفر می کنند. بازدید کننده ها بدون در نظر گرفتن دین و مذهبشون می توانند از این مسجد تاریخی دیدن کنند.

مسجد حلا سلطان

سفر به قبرس؛ آژانس گردشگری آواسیر

اگر قصد سفر به قبرس رو دارید می توانید برای مشاوره سفر، خرید تور، رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل از زذیق شماره های زیر با همکاران ما در دپارتمان تور خارجی آواسیر تماس بگیرید.

شماره های تماس:

05131700

09150393380

 

 

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700