فهرست مقاله

شهر پل سفید مرکز شهرستان سواد کوه هست که در استان مازندران قرار گرفته منزلگاه پل تاریخی ” پل سفید”  هست. که حسابی بین گردشگران و مسافران مازندران محبوبیت داره.

برای آشنایی بیشتر با این پل تاریخی، خوندن ادامه این مطلب رو از دست ندین.

با وبلاگ آواسیر همراه باشید

پل سفید در واقع نام پلی تاریخی در داخل این شهر هست که به خاطر اهمیت ویژه ای که داره نام شهر رو از روی این پل انتخاب کردن.

 

سواد کوه مازندران

این پل معروف به دست شاه عباس صفوی ساخته شده‌، تا چند دهه گذشته، از مهمترین پلهای مسیر فیروزکوه به قائم شهر یا شهر شاهی محسوب می شده و امروز یکی از محبوب ترین جاذبه های تاریخی مازندران در قلب طبیعت هست.

شهر پل سفید از جنوب به روستای ورسک و از شمال به شهر زیر آب راه داره و مردم شهر پل سفید به گویش زیبا و دل انگیز مازندرانی صحبت می کنن.

مسیر ریلی پل سفید

پل سفید شهری کوهستانی و دره ای به شمار میاد، که در امتداد رودخانه تالار قرار گرفته این مسئله زیبایی خاصی رو به این شهر بخشیده و اون رو تبدیل به شهری شگفت انگیز و با پتانسیل بسیار گردشگری  در استان مازندران تبدیل میکنه،

این شهر به علت شرایط توپوگرافی پله های زیادی داره و به شهر پله ها هم شهرت داره، در واقع میشه گفت به ازای هر نفر در این شهر یک پله وجود داره.

از مناطق دیدنی شهر پل سفید و اطرافش میتونیم به پارک جنگلی آزادمهر، دریاچه شورمست، قلعه کنگلو، غار اسپهبد خورشید، پل ورسک، پل کلانتری دوآب و به طور کلی راه آهن زیبا و کوهستانی سواد کوه و روستا های برنت و اساس اشاره کرد.

طبیعت زیبای منطقه سواد کوه

به طور کلی باید بگم این شهر میتونه یکی از زیباترین و شگفت انگیز ترین تجربه های سفر به مازندران باشه، چه از لحاظ طبیعت گردی و چه از لحاظ بناهای تاریخی شهر پل سفید می تونه گزینه خوبی برای سفرتون باشه.

برای خرید تور های ارزان و لحظه آخری می تونین از طریق شماره های زیر با همکاران ما در دپارتمان تور داخلی آواسیر تماس بگیرین.

شماره تماس :

05131700

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700