فهرست مقاله

مگه میشه ایرانگردی رو شروع کنی و تور اصفهان جزو لیست مقصد های سفرت نباشه! شهر فیروزه ای رنگی که سالها پایتخت پر افتخار سلجوقیان و صفویان بوده و منزلگاه یادگاری های تاریخی خیره کننده ای که آوازه ی زیبایی شان به گوش جهانیان رسیده.

تور اصفهان

تور اصفهان پر طرفدار ترین مقصد توریست های خارجی

بدون شک یکی از مهمترین شهر های توریستی ایران برای گردشگران خارجی، شهر تاریخی اصفهان است و میشه گفت هیچ توریستی در سفر به ایران بازدید از جاذبه های گردشگری اصفهان رو از دست نمیده.

بازدید از سی و سه پل در تور اصفهان

سی و سه پل یکی از اولین شاهکارهای معماری اصفهان در دوران صفویه بر روی رودخانه زاینده رود است. جالبه بدونین که سی و سه پل اصفهان در قدیم به نام های “پل الله وردیخان” و “پل جلفا” هم شهرت داشته است.
بر طبق کتاب های تاریخی در ابتدا سی و سه پل، چهل دهانه داشته که به مرور زمان خرابی هایی که به وجود آمده تبدیل به ۳۳ دهانه شده.

بازدید از سی و سه پل در تور اصفهان

بازدید از میدان نقش جهان در تور اصفهان

میدان نقش جهان مجموعه ای با ترکیبی از بناهای تاریخی با قدمتی طولانی است که می تواند ساعت ها نگاه هر بیننده ای را به خود خیره کند.
در این میدان و حاشیه اطرافش می تونید مسجد شاه، مسجد شیخ لطف الله، عمارت عالی قاپو، بازار قیطریه و بازار های تاریخی از دوران صفویه رو ببینید که معماری فوق العاده ای دارند.

میدان نقش جهان

بازدید از مسجد شیخ لطف الله در تور اصفهان

مسجد شیخ لطف الله، مسجدی منحصر به فرد است که در میان تمام بناهای لاجوردی شهر سالهاست که پابرجا مانده و به تماشای گذر تاریخ نشسته است.
مسجدی که نه مناره دارد، نه شبستان و وقتی به زیر گنبد ترنجی اش می رسیم در دنیایی از نقش و رنگ و نور محسور می شیم و این یکی از بهترین تجربه های گشت و گذار در تور اصفهان است.
این مسجد هم مثل اکثر بناهای میدان نقش جهان در زمان انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان، به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده است.

بازدید از منار جنبان در تور اصفهان

منار جنبان اصفهان گل سر سبد مناره های فیروزه ای رنگ اصفهان هست.
این بنا در اصل بقعه ای هست که متعلق به یکی از زاهدان قرن هشتم که در زمان ایلخانان مغول و با معماری سبک مغولی ساخته شده و شهرت خودش رو مدیون حرکت همزمان مناره هایش است به طوریکه با تکان دادن مناره سمت راست، مناره سمت چپ با وجود 9 متر فاصله خود به خود به لرزه می افتد، صحنه ای که تنها در تور اصفهان با آن مواجه می شوید.

منار جنبان در تور اصفهان

بازدید از چهل ستون در تور اصفهان

باغ جهل ستون تنها قسمت کوچکی از باغ وسیع جهان نماست که پیشینه آن به قبل از دوران صفوی می رسد.
کاخی که امروز در باغ چهل ستون می بینید، در زمان شاه عباس اول کوشکی بود در وسط باغ که در زمان شاه عباس دوم به کاخ دلنواز و خیره کننده ای تبدیل شد به منظور تشریفات و پذیرایی از پادشاهان هم عصر دولت صفوی.
دلیل نام گذاری این بنا به عنوان چهل ستون، انعکاس تصویر 20 ستون ایوان ضلع شرقی کاخ در استخر مقابل هست که تعداد ستون ها رو به چهل می رسونه.

چهل ستون در تور اصفهان

برای آشنایی با سایر جاذبه های گردشگری تور اصفهان با وبلاگ آواسیر همراه باشید.

خرید تور اصفهان

برای اطلاع از ارزان ترین قیمت های خرید تور اصفهان، می توانید از طریق شماره های زیر با همکاران ما در دپارتمان تور داخلی آواسیر تماس بگیرید.

شماره های تماس با تور داخلی:

05131700
09150393360

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700