فهرست مقاله

رومن فروم ، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فروم  ها در کل شهرهای امپراطوری رم ، و یکی از پر بازدیدترین مناطق جهانه که هر ساله مسافر های زیادی رو از سراسر دنیا با خرید تور ایتالیا به این شهر زیبا می کشونه.

اگه مسافر تور ایتالیا هستین بهتون خوندن ادامه این مطلب رو توصیه می کنیم.

با وبلاگ آواسیر همرا باشید.

فروم رم

فروم روم یک پلازا یا میدان مستطیل شکل است که با خرابه‌های چندین ساختمان مهم دولتی در مرکز شهر رم احاطه شده، شهروندان شهر باستانی به این فضا، که در اصل یک بازاره، به عنوان فروم مگنوم یا صرفاً فروم اشاره می‌کردن.

برای قرن‌ها فروم مرکز زندگی روزمره در رم بود، محل برگزاری تظاهرات و انتخابات، محل برگزاری سخنرانی‌های عمومی، محاکمات جنایی و مسابقه‌های گلادیاتوری؛ و هسته امور بازرگانی

رومن فروم قلب پر جنب و جوش روم باستان، مشهورترین مکان ملاقات در جهان و در تمام طول تاریخ محسوب میشه، به همین دلیل توصیه می کنیم در سفر با تور ایتالیا بازدید از این مکان تاریخی رو از دست ندین.

سایت تاریخی فروم در شهر زیبای رم

جالبه بدونین که این جاذبه ی تاریخی  که در دره کوچک بین تپه پالاتینوس و کاپیتولاین وجود داره، امروز یک ویرانه بزرگ از قطعات معماری و حفاری‌های باستان‌شناسی متناوب هست که سالانه ۴٫۵ میلیون یا بیشتر توریست رو به سمت خودش میکشونه.

اکثر سازه‌های مهم شهر در فروم یا نزدیک اون بودن، اولین شاهان و پرستشگاه های پادشاهی رم در لبه جنوب شرقی قرار داشتن.

مردم از سایر نقاط شهر برای انجام معاملات تجاری، خرید و فروش اشیا و حیوانات، دیدار با دوستان و افراد مهم، اطلاع از موضوعات مهم شهر، تماشای مسابقات گلادیاتوری و حیوانات وحشی، جشن گرفتن پیروزی‌ها و جشن های مذهبی، شرکت در انتخابات و محاکمه‌ها و در آخر تحصیلات آکادمیک، به رومن فروم میومدن و این مساله اهمیت ویژه این میدان تاریخی رو  در شهر زیبای رم بیان می کنه.

تور رم ایتالیا

مارک آنتونی مشهور هم در همین مکان، سخنرانی مراسم ترحیم ژولیوس سزار رو انجام داد و خاکسترش رو به عنوان یادبود به باد سپرد.

جالبه که بدونید بخش اعظم رومن فروم مدیون حکمرانی ژولیوس سزار و امپراطور بعدی او یعنی آگوستوس بزرگ هست.

بعد از مرگ ژولیوس سزار و پایان جنگ‌های داخلی در رم، آگوستوس بزرگ کار ساخت رومن فروم رو به پایان برد و فروم را به آخرین شکلش رسوند، و در  قسمت جنوب شرقی رومن فروم معبد دیووس لولیوس و طاق آگوستوس دوم رو ساخت.

بازدید از فروم رم در تور ایتالیا

رومن فروم در قرن هفتم پیش از میلاد با ساختن ماکزیما ، یک سیستم فاضلاب عظیم که در تیبر تخلیه می‌شد، زه‌کشی شد، و جمعیت بیشتری در میان این دو تپه ساکن شدن، براساس سنت، شروع این فروم با همبستگی میان رومولوس، نخستین پادشاه روم که بر تپه پالاتینوس قدرت پیدا کرده بود و رقیبش، تای توس، که تپه کاپیتولاین رو در اختیار داشت، ربط داره.

این فروم شاهد ترور یک امپراتور روم در سال ۶۹ میلادی بود، گالبا برای ملاقات با شورشیان از کاخ بیرون آمده بود، اما آنقدر ناتوان و ضعیف بود که مجبور بود در یک کجاوه حمل شود. او بلافاصله با گروهی از سواره‌نظام رقیب خود در نزدیکی لاکوس کورتیوس در فروم مواجه و در آنجا کشته شد.

جاذبه های تاریخی تور رم ایتالیا

خرابه‌های رومن فروم الهام‌بخش اثر هنرمندان، نقاشان، طراحان و حکاکان بزگی مثل «جی. بی. پینارسی» و «جی. واسی» بوده که این خرابه‌ها را به تصویر کشیدن و شکوه این شهر باستانی رو به نمایش گذاشتن.

اگه تصمیم دارین با خرید تور ایتالیا به شهر زیبای رم سفر کنین، فراموش نکنین که رومن فروم، یکی از مکان‌هایی هست که هر انسانی در طول زندگی اش حتماً باید یک بار اون رو از نزدیک ببینه.

خرید تور ایتالیا با مناسب ترین قیمت

برای اخذ ویزای شینگن، خرید تور ایتالیا و مشاوره سفر، می تونین از طریق شماره های زیر با همکاران ما در دپارتمان تور خارجی آواسیر تماس بگیرید.

شماره تماس:

05131700

09150393380

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700