فهرست مقاله

شهر زیبای بیرجند به عنوان مرکز خراسان جنوبی، مکان های تاریخی و گردشگری جذابی رو در خودش جای داده، اگه برای شما هم جالبه که در سفر به بیرجند چه جاذبه های گردشگری رو نباید از دست بدید، بهتون توصیه می کنم که این مطلب از وبلاگ آواسیر رو از دست ندید.

بیرجند

ارگ کلاه فرنگی بنایی متفاوت از معماری شهری

ارگ کلاه فرنگی یه بنایی تاریخی هست که عنوان دارلحکومه محل حکمرانی امیر معصوم خان بوده که قدمتش به سال های پایانی حکومت زندیه بر می گرده. معماری ارگ کلاه فرنگی با گنبد مقرنس کاری شده، حوض وسط بنا و کاربندی های زیبا علاوه بر جلوه ی زیبای بنا این عمارت رو از سایر بناهای شهر متفاوت کرده.

ارگ کلاه فرنگی بیرجند

دژ تسخیر ناپذیر بیرجند

قلعه معروف بیرجند در فراز تپه و با نمای زیبا از سطح شهر به شکل چهار ضلعی با چهار برج مدور در چهار گوشه و دو برج در دو ضلع غربی و شرقی قرار گرفته و از گذشته های دور وظیفه نگهبانی و محافظت از شهر رو به عهده داشته. جالبه بدونید که این قلعه همچون دژ تسخیر ناپذیری بوده که در هنگام محاصره از طریق راهروهای زیر زمینی با بناهایی مثل ارگ کلاه فرنگی و ارگ بهارستان ارتباط داشته.

دژ تسخیر ناپذیر بیرجند

سد بند دره

در ۳ کیلومتری شهر بیرجند، می تونید به سد بند دره برسید یه سد قدیمی که متعلق به اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجار است.

سد بند دره بیرجند

روستای ماخونیک

در فاصله ۱۴۲ کیلومتری از شهرستان بیرجند ، روستای شگفت انگیز ماخونیک قرار گرفته که به لحاظ شهرت چیزی از شهر لی لی پوت ها کم نداره‌.
ماخونیک در دهستان دُرُح در شهرستان سربیشه قرار داره و تا افغانستان نیم ساعت فاصله داره.
در واقع جلگه ماخونیک ۱۲ تا آبادی داره که روستای ماخونیک بزرگ ترین ابادی این جلگه هست و از لحاظ آب و هوا و زیبایی یکی از بهترین مناطق گردشگری این منطقه است.

روستای ماخونیک

برای خرید ارزان ترین نرخ تورهای داخلی و ایرانگردی می تونید از طریق شماره های زیر با آژانس گردشگری آواسیر تماس بگیرید و با خیالی آسوده از سفر تون لذت ببرید.

شماره های تماس :

05131700
09150393360

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700