فهرست مقاله

برای اکثر ما آدمها، طبیعت همیشه تداعی کننده حس آرامش و زیبایی است، جایی که روح آدمی با جسم سبز زمین پیوند می خورد، به همین دلیل تور های طبیعت گردی و سفر به شهرهای خوش آب و هوا همیشه جزو پر طرفدار ترین تورهای مسافرتی هستند. امروز می خواهیم در این مطلب از وبلاگ آواسیر24، به گردشگران و طرفداران طبیعت، منطقه ای با طبیعت بکر در گیلان را معرفی کنیم. و شما را به بازدید از دریاچه عروس گیلان، دعوت کنیم.

این دریاچه خیره کننده، در حقیقت هدیه ای زیبا از طبیعت است که نیازمند احترام ما انسان هاست. اکنون با آواسیر۲۴ همراه ما باشید تا با این دریاچه زیبا بیشتر آشنا شوید.

رودبار گیلان

اگر به هر دلیلی خسته از شهر و هوای  نفس گیرش هستید، کوله ای بردارید و دل به طبیعت بزنید تا در سکوت سبز چمنزارش، لحظاتی را دور از شلوغی ها و زندگی روزمره، آرام بگیرید.
برای رسیدن به این دریاچه  باید راهی سرزمین سبز و بارانی رودبار گیلان شوید. در رودبار، زیبای ناشناخته ای چشم انتظار شماست که نمونه ای کم نظیر از خلاقیت خالق در کشور عزیزمان ایران است. این زیبای ناشناخته، دریاچه حلیمه جان نام دارد که به دلیل زیبایی طبیعی اش به آن دریاچه عروس نیز می گویند.

دریاچه عروس گیلان

دریاچه ای آرام در دل طبیعت سرسبز رودبار که با درختان انبوه و پهنای مخمل سبز چمن، در بر گرفته شده است. در این طبیعت سرشار از زندگی، صدای پیچش باد در شاخ و برگ درختان، صدای آواز پرندگان و بوی علف در زیر طارم آسمان، همه و همه اندکی از نا آرامی ها و بی قراری های آدمی می کاهد و روح هر بیننده ای را تازه می کند.
منظره ی دریاچه عروس گیلان، در تمام فصل های سال، چه در برگریزان پاییز  با رنگ های زیبای پاییزی و چه در شکوفه باران بهار، دیدنی و خیره کننده است. تماشای جلبک های سبز بر روی دریاچه و همچنین تصویر درختان در آب، زیبایی دریاچه عروس را چند برابر می کند. خوب است بدانید که در هوای گرم تابستان که گردشگران با سفر به شهرهای سرسبز و خوش آب و هوا شمال کشور مخصوصا گیلان، از گرمای تابستان فرار می کنند تا چند روزی را در میان، نسیم سبز و خنک شمالی بگذرانند. اطراف این دریاچه پر می شود از گردشگرانی که دریاچه عروس گیلان را برای طبیعت گردی انتخاب کرده اند.

تور شمال و سفر به دریاچه زیبای حلیمه جان

منظره زیبایی که در هر فصل سال خودش را در مقابل چشم بینندگان، به نمایش می گذارد،  این دریاچه را به یکی از بهترین مناطق گردشگری تبدیل می کند که هم می توان در آن شنا کرد و هم از قایق رانی و ماهی گیری در آن لذت برد، همچنین فضای سبزی که در کنار دریاچه واقع شده، برای کمپینگ، استراحت و خوردن یک غذای کبابی خوشمزه در کنار دوستان و خانواده بسیار دلچسب است.

منظره زیبای دریاچه عروس رودبار
این دریاچه زیبا، با طبیعت بکر و خیره کننده اش هدیه ی شگفت انگیز طبیعت به انسان است. طبیعتی زیبا آمیخته از طرح ها و رنگهایی که به گونه ای زینت بخش زمین به شمار می رود و به ما انسانها ارزانی شده است و شایسته بی حرمتی و تخریب ما آدمها نیست.
در سفر به طبیعت سرسبز کشورمان، به یاد داشته باشید که هر گونه بی رحمی به زمین و طبیعتش بی حرمتی به ایران زیبایمان است.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700