فهرست مقاله

برای ما ایرانی ها، سفر کردن به شهری که زمانی قسمتی از ایران بوده بدون شک سفری دلنشین خواهد بود. باکو پایتخت پر رفت و آمد آذربایجان، شهری که با حفظ آثار تاریخی و باستانی اش، کم کم قدم در دنیای مدرن و صنعت گردشگری گذاشت.امروزه گردشگران می توانند با خرید تور باکو بناهای تاریخی و مدرن و همچنین هنر و فرهنگ غنی این شهر را از نزدیک ببینند. در این مطلب از وبلاگ آواسیر۲۴ قصد داریم به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری باکو، شهری با مردمان بافرهنگ و مهمان نواز بپردازیم پس با ما همراه باشید.

تور باکو

قلعه دختر

در بخش مرکزی شهر باکو، بنایی تاریخی وجود دارد که یادواره ای کاملا سنگی از ۹ قرن پیش است. این بنا با نام برج دختر یا قلعه دختر شهرت دارد. معماری زیبا و خاص قلعه دختر باعث شده همچنان در بین بناهای مدرنی که در سطح شهر خودنمایی می کنند، بدرخشد و جزو اولین مکان هایی باشد که مسافران تور باکو از آن دیدن می کنند. جالب است بدانید که در دوره ساسانیان این قلعه مکانی برای عبادت زرتشتیان ایران بوده است.

قلعه دختر
چرا به آن قلعه دختر می گویند؟

نام دختر را بر اساس داستان کهن و افسانه ای آذری بر روی این قلعه تاریخی گذاشته اند. داستان از این قرار بوده که پادشاه شهر به خاطر منافع سیاسی و مملکتی، دخترش که عاشق معشوقش بوده را به اجبار به همسری مرد دیگری در می آورد و پادشاه به عنوان هدیه ازدواج این قلعه باشکوه را به دخترش می بخشد، دختر در روز عروسیش از بالای همان قلعه، خودش را به پایین می اندازد و می میرد. از آن پس این بنای تاریخی را قلعه دختر می نامند.

قلعه دختر باکو

قصر شیروان شاه

در میان بافت قدیمی و تاریخی شهر باکو، بنایی قدیمی و خیره کننده نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. داستان به وجود آمدن این کاخ به قرن پانزدهم برمی گردد. زمانی که پادشاه آذربایجان شیروان شاه، دستور داد کاخی باشکوه و با عظمت در ایچری شهر که بخش تاریخی و قدیمی باکو محسوب می شود بسازند. این کاخ زیبا با معماری برجسته  آذربایجانی که دارد از برترین جاذبه های باکو به شمار می رود. گنبد های زیبای قصر و دوازه های اصلی کاخ که با نقاشی های مختلف و همچنین کتیبه هایی به زبان عربی تزئین شده، واقعا تماشایی است.در این کاخ همچنین می توانید مقبره شیروان شاه را ببینید که بعد از مرگش منزلگاه او در این کاخ شده است. توصیه می کنیم که در سفرتان با تور باکو بازدید از این بنای تاریخی را از دست ندهید، قصر شیروان شاه در سال ۲۰۰۰ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

قصر شیروان شاه

قصر شیروان شاه باکو

برج های شعله

امروزه شهر باکو با برج های شعله اش شناخته می شود. درواقع این سه برج، نمایی از باکوی امروزی و مدرن را به تصویر کشیده اند و به نوعی به این شهر تاریخی جانی دوباره بخشیده اند. برج هایی با بلندای ۱۸۲ متری که از همه جای شهر دیده می شوند.طراحی و معماری بی نظیر این برج ها توسط یک شرکت آمریکایی انجام گرفته است و نام آنها از همین ظاهر شعله مانندشان گرفته شده است.این برج های سه قلو مرتفع ترین برج های باکو به شمار می روند.

برج های شعله

کوه سوزان باکو

در باکو منطقه ای به نام یانار داغ به معنای کوه های سوزان وجود دارد. کوه هایی که سال هاست در آتشی که در دل دارند می سوزند. شعله های آتش مدام زبانه می کشند و حتی بارش باران نیز قادر به خاموشی این آتش نیست. علت این پدیده دیدنی که توجه گردشگران تور باکو را به خود جلب می کند وجود گاز طبیعی در این کوه ها است که هم به عنوان یکی از منابع طبیعی باکو به حساب می آید و هم تبدیل به یک جاذبه گردشگری محبوب شده است.

کوه سوزان باکو

اگر تصمیم دارید با خرید تور باکو با ارزان ترین قیمت، به کشور زیبای آذربایجان سفر کنید، می توانید از طریق شماره 05131700 با کارششناسان تور خارجی آواسیر24 تماس بگیرید.

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700