فهرست مقاله

در روزهای تابستانی و گرم، راهی شدن به سمت دریای آبی و لذت بردن از سواحل آفتابی از گزینه های فوق العاده دلچسب و مناسب برای مسافرتی به یاد ماندنی خواهد بود. در سفر به ترکیه، یکی از بهترین شهرهای ساحلی که به شما پیشنهاد می کنیم حتما در لیست مقصد های سفرهایتان قرار دهید، شهر توریستی زیبا و رنگارنگ آلاچاتی ترکیه است که این روز ها با حال و هوا و فضای دنج و رنگارنگش با شهرهایی مانند آنتالیا و بدروم رقابت می کند. اکنون با آواسیر۲۴ همراه ما باشید تا با زیبای کوچک ترکیه بیشتر آشنا شوید.

آلاچاتی

آلاچاتی، زیبای کوچک ترکیه

بهتر است قبل از سفر به شهر زیبای آلاچاتی، بدانید که راهی سفری رویایی به یکی از خاص ترین مکان های کشور ترکیه شده اید، چرا که آلاچاتی زیبایی هایی متفاوت با دیگر شهرهای توریستی ترکیه دارد. این شهر کوچک، زیبایی و معماری اش را مدیون یونانی هایی است که روزگاری در این منطقه زندگی می کردند. وقتی وارد این شهر کوچک می شوید از همان ابتدای سفرتان تفاوت زیبایی های آلاچاتی را لمس خواهید کرد.

شهر زیبای آلاچاتی

وقتی قدم بر سنگفرش های کوچه های باریک و بلندش می گذارید. خانه هایی سنگی و قدمت دار با رنگ های شاد و دلنواز خواهید دید که از دیوارهایش، آبشاری از گل های رنگارنگ و زیبا سرازیر شده است و این همه رنگ و لعاب کوچه ها چشمتان را خیره خواهد کرد.
در فضای باز همین کوچه های تنگ و سرسبز میز و صندلی های چوبی و رنگارنگی چیده شده که بخشی از کافه ها و رستوران های سنتی شهر هستند. در سکوت شب های خنک آلاچاتی نوشیدن چای و قهوه ترک و همچنین چشیدن غذاهای سنتی این کشور، شب نشینی تان را لذت بخش تر می کند.

شب نشینی در کافه های آلاچاتی
از بین کوچه ها سنگ فرش شده ی تاریخی و خانه های سنگی و رنگارنگ که بگذرید، موج های آبی دریا پدیدار می شود و منظره ای واقعا تماشایی را پیش چشمانتان می بینید. در میان نسیم خنکی که از موج های دریا می گذرد و فضای ساحل را تازه می کند، می توانید با خیال راحت بر روی شن های ساحلی آفتاب بگیرد و در آبی زلال دریایش شنا کنید و یا کمی هیجان را با موج سواری و کایت سواری تجربه کنید.

ساحل زیبای آلاچاتی
در گوشه ای دیگر از آلاچاتی، آسیاب بادی های قدیمی خودنمایی می کنند که نمایی متفاوت و جذاب  به شهر بخشیده اند.
بد نیست بدانید که شما می توانید در شنبه بازارهای این شهر کوچک، میوه ها و سبزیجات ارگانیک و سالم خریداری کنید و همچنین برخی از غذاها و نان های محلی این منطقه را امتحان کنید.

تور ترکیه و سفر به آلاچاتی

غذاهای خوشمزه آلاچاتی:

در طول سفرتان به آلاچاتی، حتما غذاهای دریایی خوشمزه ترکی را با طعم های بی نظیرشان تجربه کنید. غذاهای محلی منطقه تیز جزئی از تجربه های فراموش نشدنی سفرتان هستند و توصیه می کنیم در کنار غذاهای دریایی ، ساندویچ های محلی به خصوص ساندویچ کومروجو، را نیز حتما امتحان کنید.
این شهر به دلیل داشتن کافه ها و رستوران های متعدد چه در فضاهای بسته و چه باز ،همچنین طبخ انواع غذاهای ترکی ،سرو نوشیدنی های متنوع و مناظر سرسبز و گلبارانی که دارد یکی از شهرهای جذاب برای گردشگران و توریست ها به شمار می رود.

غذاهای خوشمزه آلاچاتی

رزرو هتل در آلاچاتی ترکیه

در این شهر هم می توانید در هتل های لوکس و مدرن اقامت داشته باشید و هم در هتل های سنگی و قدیمی که اقامت در هر یک به نوعی جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.

می توانید برای خرید تور ترکیه و سفر به شهر زیبای آلاچاتی، از طریق شماره 05131700 با کارشناسان تور خارجی آواسیر24 در تماس باشین و سفری پر از آرامش را تجربه کنید.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700