فهرست مقاله

جالبه بدونین که اسکی کلمه ای  با ریشه ایسلندی به معنای کفش بزرگه و  با توجه به نقاشی های پیدا شده از دوران سنگی که انسان هایی در حال اسکی کردن رو به تصویر کشیدن، میشه فهمید که این تفریح از دوران های دور هم طرفداران خودش رو داشته.

تاریخ شناسان معتقدند که  تاریخ پیدایش اسکی و محبوبیت این ورزش به دوران سنگی بر می گرده.

اگر  شما هم از طرفداران تورهای پر هیجان اسکی  هستین و با نزدیک شدن تابستان تصمیم دارین در این فصل گرم ، سردی زمستان رو بچشید، بهتره برای آشنایی بیشتر با پیست های اسکی ایران و رزرو هتل در این مجموعه ها با وبلاگ آواسیر همراه بشین

تور پیست اسکی

تاریخچه پیدایش ورزش اسکی در جهان

برای اولین بار، نروژی ها ورزش اسکی رو افتتاح کردن و میشه گفت شهر  برفگیر مورگدال نروژ، مهد ورزش اسکی در کل جهانه.

جالبه بدونین که اسکی به دو دسته «آلپاین» و «اسنوبرد» تقسیم میشه.

اسکی کردن روی تپه ها و شیب های پر برف به روش آلپاین انجام میشه و به این صورت که پاشنه پای  اسکی باز، بر روی اسکی ثابته.

در روش اسنوبرد، از اسکیت تخته ای پهنی برای اسکی کردن استفاده می کنن.

ایران هم پیست های اسکی مختلفی در دامنه کوه های البرز، زاگرس و همچنین کوه های مرتفع سبلان و سهند داره که طرفداران این ورزش پر هیجان رو در هر فصلی از سال از سراسر کشور به این مناطق می کشونه.

اسکی

پیست دیزین معتبرترین پیست اسکی خاورمیانه

پیست دیزین با رعایت تمامی استانداردها تونسته معتبرترین پیست اسکی خاورمیانه بشه و تایید فدراسیون جهانی اسکی رو برای برگزاری مسابقات دریافت کنه.

این پیست در شهرستان کرج در استان البرز قرار گرفته و اولین بار در سال ۱۳۴۱ توسط یک تیم خارجی به عنوان یک منطقه عالی برای اسکی شناسایی شد و در سال ۱۳۵۱، به صورت کامل برای اسکی آماده شد.

میشه گفت مهمترین پیست اسکی ایران، پیست دیزینه که یکی از برجسته ترین تفاوت های این پیست نسبت به سایر پیست ها،این هست که فعالیت پیست دیزین محدود به زمستان نمیشه.

در سایر قسمت های این پیست، ورزش های دیگه مثل تنیس، دوچرخه سواری کوهستانی، تیراندازی با کمان و  کایت سواری هم انجام میشن و این موضوع جذابیت پیست رو چند برابر کرده.

جالبه بدونین که در مجموعه پیست دیزین برای مبتدی ها و حرفه ای ها ،پیست های جداگانه ای وجود داره و می تونین خودتون انتخاب کنین.

از تفریحات دیگه پیست دیزین،میشه به سه تله کابین، دو تله سیژ، هفت تله اسکی چکشی اشاره کرد.

اگه نگران اقامت تون در این پیست هستین، بهتره بدونین که فضای مجموعهاقامتی پیست، شامل دو هتل، ۱۹ کلبه زیبا و ۵ رستوران و کافی شاپ هست که می تونین برای تجربه سفری سرد و خاطره انگیز با رزرو هتل در مجموعه دیزین از سفرتون به این منطقه نهایت لذت رو ببرین.

پیست دیزین تهران

پیست اسکی پولادکف در سفر با تور شیراز

اگه فصل زمستون رو برای سفر با تور شیراز انتخاب کردین،پیست اسکی پولادکف  می تونه یکی از جذابت ترین تفریح های سفر تون باشه.

پیست اسکی پولادکف در ۵ کیلومتری سپیدان، در استان فارس قرار گرفته و در سال ۱۳۸۱ افتتاح شده.

تفریحات مهیج این پیست، شامل تله کابین ، تله اسکی و موتور های برفی میشه و علاوه بر تجربه این ورزش های هیجان انگیز میتونین در پیست اسکی پولادکف از اسب سورای هم لذت ببرید.

وجود آبشار زیبای مارگون در مجاورت پیست اسکی پولادکف، حس هیجان و زیبایی بیشتری رو بهتون منتقل می کنه و حسابی روزتون رو میسازه.

با وجود امکانات اقامتی و تفریحی در چهار فصل سال، دیگه نیازی نیست که برای سفر و رزرو هتل در نزدیکی این منطقه نگران پیدا کردن هتل و اقامتگاه باشید.

هتل 4 ستاره این مجموعه یک گزینه عالی برای رزرو هتل در منظره ای کوهستانی در کنار زیبایی وصف ناپذیر آبشار مارگون هست که سفری به یاد ماندنی رو واستون رقم میزنه.

پیست اسکی پولادکف

جالبه بدونین که ایران  سیزده پیست اسکی بین المللی داره،  از جمله پیست اسکی دیزین، پیست آبعلی، پیست توچال، پیست شمشک، پیست پولادکف، پیست دربندسر، پیست خوشاکو، پیست کاکن، پیست بیجار، پیست چلگرد و پیست سهند که در قسمت دوم آشنایی با پرطرفدار ترین پیست های اسکی ایران شما رو با محبوب ترین پیست های شهرهای مختلف بیشتر آشنا می کنیم.
برای خرید ارزان ترین تورهای داخلی کافیست با همکاران ما در بخش تورهای داخلی آواسیر تماس بگیرید و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل تون رو به ما بسپارید.
شماره تماس: 05131700

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700