فهرست مقاله

استانبول، شهری که با آن همه زیبایی های تاریخی و طبیعی بی نظیرش همواره گردشگران و تورسیت های بسیاری را مشتاق خرید تور استانبول می کند. شهری غنی از بناهای تاریخی با معماری باشکوه، مناظر زیبا و خیره کننده و آب وهوایی دلپذیر که با خرید تور استانبول می توانید از بازدید همه این جاذبه ها بهره بروید. امروز در این مطلب قصد داریم که شما را با گوشه ای از قدمت و زیبایی شهر استانبول ترکیه آشنا کنیم. ما را در آواسیر۲۴ همراهی کنید.

خرید تور استانبول

بنای باشکوه ایا صوفیه

ایا صوفیه، یکی از نمونه های بی نظیر و زیبای معماری دوره ی بیزانس است. این شاهکار معماری بیزانس، ارزشمندترین جاذبه ی استانبول به شمار می رود. بنای باشکوه و تاریخی که در طی مدت هزار سال بزرگترین کلیسای جهان بود در سال ۵۳۲ میلادی به فرمان امپراتور ژوستین یکم ساخته شد، اما در سال ۱۴۵۳ میلادی با حمله محمد فاتح عثمانی و فتح قسطنطنیه کلیسا تبدیل به مسجد عثمانی شد و در نهایت در قرن بیستم به دستور مصطفی کمال آتاتورک به موزه ای تبدیل شد تا هم ترک ها و هم توریست ها بتوانند از آن دیدن کنند. در این سازه تاریخی و مهم علاوه بر شاهکار معماری، می توان کاشی کاری هایی با رنگ های زیبا و موزاییک هایی با طرح های مربوط به مسیحیت، اسلام  و همچنین بهترین نمونه های نقاشی باستانی در هنر روم شرقی مثل پرتره حضرت مسیح را دید.

مسجد ایاصوفیا

قصر توپکاپی

یکی دیگر از دستاوردهای تاریخ عثمانی کاخ زیبا و شکوهمند توپکاپی است. در واقع توپکاپی بزرگترین و کهن ترین کاخ جهان به شمار می رود. کاخی که با ترکیبی از تاریخ و هنر خیره کننده اش در کنار زیبایی های بی نظیر دریای مرمر،تنگه بسفر وخلیج شاخ طلایی می درخشد و یکی از پر بازدیدترین مکان های دیدنی استانبول است. قدمت این کاخ عظیم و با شکوه که به وسیله ۲۷ برج در بر گرفته شده ، به قرن پانزدهم  میلادی باز می گردد و در گذشته محل اقامت خاندان پر آوازه عثمانی بوده است. البته امروزه این کاخ به موزه ای تبدیل شده که مسافرانی که با خرید تور استانبول به کشور زیبای ترکیه سفر می کنند، می توانند در بازدید از این قصر تاریخی، حرم سرا، آشپزخانه کاخ، مجموعه ای از سلاح های قدیمی عثمانی ها و همچنین از گنجینه جواهرات زیبا و تاریخی این موزه دیدن کنند.

قصر توپکاپی

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد که به دلیل کاشی کاری های آبی رنگش به آن مسجد آبی یا کبود هم می گویند، یکی از زیباترین مساجد جهان است. این معماری و هنر شگفت انگیز و بی مانند، هدیه ی سلطان احمد به استانبول است. این مسجد آبی با شکوه دارای ۶ مناره، گنبد و مقرنس های زیبا است و فضای بیرونی و درونی آن با طلا کاری های زیبا و همچنین ده ها هزار کاشی با طیفی از رنگ های آبی مزین شده که حس آرامشی عرفانی را به بیننده القا می کند. به جرات می توان گفت که مسجد سلطان احمد با این همه زیبایی نقطه اوج معماری عثمانی ها در شهر بی نظیر استانبول است.

مسجد سلطان احمد

برج گالاتا

در قلب شهر استانبول وجود برجی سنگی با ۶۷ متر ارتفاع چشمان هر بیننده ای را خیره می کند، احتمالا شما هم اگر برای اولین بار با خرید تور استانبول به این شهر سفر می کنید، چند دقیقه ای این برج قرون وسطی ای نگاه تان را خیره خواهد کرد. بنایی تاریخی و زیبا که یکی از بناهای به جا مانده از دوره بیزانس است. این برج در قرون وسطی توسط رومیانی که قسطنطنیه را فتح کرده بودند با سبکی رومی ساخته شده و به آن برج مسیح لقب داده بودند.برج گالاتا در زمان ساختش در سال ۱۳۴۸ میلادی مرتفع ترین ساختمان و بنای استانبول به شمار می رفت و امروزه این برج زیبا و تاریخی، نمادی از آمیختگی تاریخ عثمانی ها و رومی هاست و جزئی از جاذبه های گردشگری استانبول است، زیرا علاوه بر تاریخ و معماری اش، وجود کافه، رستورانی لوکس با غذاهای خوشمزه و فوق العاده و کلوپ شبانه ای در بالاترین قسمت برج، گالاتا را به یکی از محبوبترین دیدنی های استانبول در شب تبدیل کرده است.

برج گالاتا

برای اطلاع از قیمت تور استانبول و همچنین خرید تور های ارزان ترکیه، می توانید از طریق شماره 05131700 با کارشناسان تور خارجی آواسیر24 در تماس باشید.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700