فهرست مقاله

تبریز شهر تاریخ و فرهنگ، شهر قهرمانان  و شاعران، گوشه ای دیگر از ایران است که باید به دیدن آن رفت. یگانه شهری که صاحب مقبره الشعرا است و دوره های طلایی متعددی به خود دیده است. این شهری پر از آثار تاریخی ارزشمند و باشکوه ، سیاسی و اقتصادی است. شما هم میتوانید با خرید تور تبریز سری به شهر شهریار نوبخت بزنید. اکنون ما را در آواسیر۲۴ همراهی کنید تا با برخی از آثار تاریخی و طبیعت زیبای تبریز بیشتر آشنا شوید

تور تبریز

کندوان

کندوان یکی از سه روستای صخره ای بی نظیر جهان است که مسافران تور تبریز می توانند در ایران از آن بازدید کنند. این روستای هفت هزار ساله در ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو، یکی از اصلی ترین و پر آوازه ترین جاذبه های گردشگری تبریز زیباست. معماری صخره ای، بافت ویژه این روستا، وجود مردمانی که تا به امروز در دل کوه زندگی می کنند و کوچه پس کوچه هایی با پله های سنگی، همه و همه، آدمی را به شگفت می آورد. جالب است بدانید که توده های مخروطی و هرمی شکل کندوان در اثر فعالیت های آتشفشانی کوه های سهند ایجاد شده اند و ظاهری شبیه به کندو عسل دارد و جالب تر این که ره آورد این روستای صخره ای نیز عسل است.

کندوان

هتل لاله کندوان

جنگل ارسباران

یکی از مناطق سبز و فوق العاده زیبای طبیعت بکر و بی نظیر تبریز، را می توان جنگل ارسباران دانست که با نام های دیگری همچون آراباز و قره داغ نیز شناخته می شود.در میان این جنگل انبوه در دل ناحیه کوهستانی می توان هر نوعی از زیبایی را به چشم دید، درختان سبز تنومند و سر به فلک کشیده،  انواع گونه های جانوری و گیاهی. در واقع شما با گذر جنگل ارسباران از تاریخ هم گذر خواهید کرد. از قلعه بابک که زمانی دژ و مقر بابک خرم دین سردار ایرانی بوده است، از قلعه پشتو بر بلندای کوهستان تا قلعه جوشین بر فراز کوهی که گنجینه ای از هزاره ی قبل از اسلام را در خود جای داده و همچنین از دژ قهقهه که روزگاری زندان افراد مهم سیاسی مثل شاهزادگان صفوی بوده است. حتی می توان گفت که جنگل آراباز، نقاشی بی نقص و شگفت انگیز خالق هستی است.در سفرتان به تبریز از این جنگل کوهستانی زیبا دیدن کنید.

جنگل ارسباران

آبشار جنگل ارسباران تبریز

کلیسای کاتولیک ها

در محله میارمیار تبریز کلیسایی زیبا با نمایی آجری وجود دارد به نام کلیسا ی کاتولیک ها  که به آن عذرای توانا نیز می گویند. این کلیسا با قدمتی بیش از یک قرن در سال 1910 میلادی با هزینه یک ثروتمند فرانسوی به نام اوژن بوره بنا گردیده است و شیوه معماری گوتیک دارد. کل این بنا آجری است و ناقوسش در مراسم و جشن های کاتولیک ها بالای بالکن کوچکی نواخته می شود.  در بالای درب ورودی آن که از چوب گردو ساخته شده، گچ بری زیبایی از مریم مقدس بین ده فرشته را می بینید که اثر هنری فرانس کوردون فرانسوی است. همچنین در تالار این کلیسا، نقاشی رنگ روغنی از تعدادی فرشته که بر بال ابرها نشسته و مشغول سیر آسمان ها هستند، به تصویر کشیده شده است که آن هم توسط نقاشان فرانسوی پاریس ترسیم شده. اگر شما نیز مسافر تور تبریز هستید توصیه می کنیم که بازدید از این کلیسا را از دست ندهید.

کلیسای کاتولیک ها

بازار تبریز

بدون شک یکی از لذت بخش ترین تجربه های سفر، گشت و گذار در بازار های یک شهر است. بازار تبریز یکی دیگر از شاهکارهای معماری ایرانی با گنبدها و طاق های زیبا و نمای آجری است. این بازار بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده. بازار تبریز شامل مسجد مدرسه، کاروانسرا و راسته بازار های زیادی است که از معروفترین و باشکوه ترین راسته ها و تیمچه های آن، می توان به تیمچه امیر ، تیمچه مظفریه و راسته قیصریه اشاره کرد. در این بازار می توانید  فرش هایی با کیفیت عالی در نقش و نگار های متنوع،  انواع پارچه ها و صنایع دستی مردم محلی را ببینید و خریداری کنید.

بازار تبریز

فرش های تبریزی

پارک ایل گلی

یکی از زیباترین گردشگاه های تبریز پارک ایل گلی آن است که با طبیعت بی نظیر  و هوای مطلوبش از محبوب ترین جاذبه های تبریز به شمار می رود. احداث این پارک به زمان آق قویونلوها باز می گردد که در دوران حکومت صفوی وسعت بیشتری پیدا کرده است. کاخ باشکوه ایل گلی  و استخر بزرگی که در این پارک ساخته شده، زیبایی آن را دو چندان کرده اند. خوب است بدانید که در این پارک شهربازی، پیست اسکی و زمین مینی گلف هم وجود دارد که می تواند یک روز متفاوت و پر هیجان را برای شما به ارمغان بیاورد.

ایل گلی تبریز

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700