فهرست مقاله

با خرید تور تفلیس به شهری سفر می کنید که آمیخته از فرهنگ دیروز و امروز است، شهری که ترکیبی از معماری مدرن و باستانی را در خود گنجاده و تصویر زیبایی از یک شهر رو به پیشرفت را در مقابل چشمان گردشگران تور گرجستان، به نمایش می گذارد. درواقع، تفلیس شهر ۱۵۰۰ ساله ای است که یکی از زیباترین شهر های گرجستان به شمار می رود. به همین دلیل تفلیس، هر ساله میزبان گردشگران و توریست های زیادی است که برای تماشای طبیعتی بی نظیر در کنار تاریخی فراموش نشدنی به این شهر سفر می کنن. با آواسیر۲۴ همراه باشید تا با برخی از زیبایی های تفلیس در تور گرجستان آشنا شوید.

شهر تفلیس

پل صلح پیوند دهنده تفلیس قدیم و تفلیس جدید

پل صلح پلی مدرن و باشکوه در قلب شهر تفلیس است که در سال ۲۰۱۰ توسط معمار ایتالیایی به نام میشل د لوچی بر رود رودخانه کور تفلیس، طراحی و ساخته شد. در واقع این پل زیبا، تفلیس قدیمی را به تفلیس جدید و مدرن پیوند می دهد و پیام آور صلح و سرزندگی است. این پل باشکوه تماما از شیشه و استیل ساخته شده و نور پرددازی آن در شب بی نظیر است. کمی قبل از غروب خروشید، ده ها هزار لامپی که در این پل تعبیه شده اند، روشن می شوند و امواج لرزان نور در دل تاریکی شب باعث درخشش بیشتر پل بر روی رودخانه می شود و منظره ای شگفت انگیز را به نمایش می گذارد. بد نیست بدانید که پل صلح تفلیس در سال ۲۰۱۲ در بین سیزده سازه برتر جهان قرار گرفت.

پل صلح تفلیس

پل صلح

مجسمه کارتلیس ددا مادر گرجستان

اولین چیزی که به محض ورودتان به تفلیس توجه شما را جلب می کند، مجسمه کارتلیس ددا یا مادر گرجستان نماد شهر ۱۵۰۰ ساله تفلیس است. این  مجسمه بزرگ و زیبا که از آلومینیوم ساخته شده، حدود 20 متری ارتفاع دارد و تقریبا از همه جای شهر دیده می شود. کارتلیس ددا در سال ۱۹۵۸ توسط  یک هنرمند و مجسمه ساز گرجی بر بلندای تپه سولولاکی تفلیس ساخته شد. در واقع مادر گرجستان زنی با لباس محلی گرجی است که هم نماد غیرت و شجاعت و هم نماد مهمان نوازی و کدبانو بودن زنان گرجی است.

مجسمه کارتلیس ددا مادر گرجستان

کلیسای متخی metekhi church

یکی از بناهای  تاریخی و پر آوازه ی تفلیس، کلیسای متخی است. این کلیسا توسط پادشاه گرجستان سنت دمتریوس در قرن دوازدهم بر بلندای صخره ای در جوار رودخانه متکواری ساخته شده است. معماری خاص و غیر معمول این بنای زیبا و باستانی و گنبدش، کلیسای متخی را به یکی از جاذبه های مشهور تفلیس تبدیل کرده است.

کلیسای متخی

کلیسای گرگتی gergeti church

یکی از مناطق دیدنی و فوق العاده زیبای تفلیس که به آن بهشت تفلیس هم می گویند، طبیعتی بکر و دشت سرسبزی است که اطراف آن را کوه های  پر برف سر به فلک کشیده احاطه کرده اند. در این دشت وسیع کوهی را می بینید که بر بلندای آن  کلیسایی زیبا متعلق به قرن ششم میلادی به نام کلیسای گرگتی قرار گرفته است. این در هم آمیختگی طبیعت و تاریخ در کنار هم می تواند چشم هر بیننده ای را خیره کند.

کلیسای گرگتی

حمام های گوگردی تفلیس

حمام های گوگردی تفلیس، ریشه در تاریخ این شهر دارند. این حمام های سنتی و زیبا  توسط شاه عباس صفوی ساخته شده اند. حمام هایی سنتی که آب آن را چشمه های جوشان گوگردی در دامنه های کوه تابوری تامین می کند و البته دلیل ساختن این حمام ها نیز وجود همین چشمه هاست. این چشمه ها درصد فراوانی گوگرد و دیگر مواد معدنی را دارند. با توجه به این که گوگرد شاه کلید سلامت بدن است و در درمان بیماری های پوست و مو، روماتیسم و آرتروز بسیار موثر است یکی از مکان های پرطرفدار مردم بومی گرجستان و توریست هایی است که با خرید تور گرجستان راهی این شهر شده اند.

حمام های گوگردی تفلیس

حمام گوگردی

ماجراجویی شهربازی متاتسمیندا تفلیس

شهربازی متاتسمیندا ، مکانی تفریحی و پرطرفدار در تفلیس است که هم در بین کودکان و هم بزرگسالان محبوبیت دارد. اگر تصمیم دارید با خرید تور گرجستان، همراه کودکانتان به شهر زیبای تفلیس سفر کنید، در این شهربازی چرخ و فلک عظیم و غول پیکری وجود دارد که هر دور چرخشی آن ۱۳ دقیقه زمان می برد. هنگامی که سوار این چرخ و فلک می شوید تقریبا می توانید از این سازه غول آسا، همه جای تفلیس را ببینید. یکی دیگر از جاذبه های این شهربازی ترن هوایی هیجان انگیز است و در کل دستگاه های بازی متنوع متاتسمیندا گردشگران و توریست ها را وسوسه می کند که لحظاتی پر از هیجان و لذت را در این پارک تجربه کنند.

شهربازی متاتسمیندا

برای خرید تور گرجستان ارزان، می توانید از طریق شماره 05131700 با همکاران ما در بخش تور خارجی آواسیر24 در تماس باشید.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700