فهرست مقاله

جاذبه های گردشگری اصفهان را بشناسید

خوشبختانه کشور ما ایران، مملو از جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی است که به هر جای آن که سفر کنیم، در قدم به قدم سفرمان از تماشای این همه زیبایی و هنر شگفت زده خواهیم شد. اصفهان شهر فرهنگ،هنر و معماری ، شهری که آن را نصف جهان میخوانیم، یکی از مشهور ترین شهر های ایران است که با داشتن جاذبه های کم نظیر و فوق العاده اش گردشگران  و توریست های زیادی را به خودش فرا می خواند. به شما پیشنهاد می کنیم که با خرید تور اصفهان سفری داشته باشید به شهری که زیبایی هنر و فرهنگش از سی وسه  پل گرفته تا دست های هنرمند مردمش خودنمایی می کند. اکنون با آواسیر۲۴ همراه ما باشید تا با زیبایی های نصف جهان بیشتر آشنا شوید.

تور اصفهان

اصفهان شهری بزرگ است که منزلگاه نمونه های برجسته ای از معماری سنتی ایران است که چشمان هر تماشاگری را شگفت زده خواهد کرد. شهری غنی از فرهنگ، تاریخ و ذوق هنری که در تور اصفهان می توانید از جای جای آن بازدید کنید و یک سفر بی نقص و کامل و لذت بخش را تجربه کنید. در این مطلب می خواهیم شما را با برخی از جاهای دیدنی و جاذبه های شگفت انگیز و پرطرفدار شهر تاریخی و زیبای اصفهان آشنا کنیم.

پل خواجو اصفهان

پل تاریخی خواجو به دستور شاه عباس دوم بر روی رودخانه زاینده رود ساخته شد و نام آن از خواجه که لقب بزرگان و خواجه های صفوی بوده، گرفته شده است. این اثر تاریخی به خاطر معماری ایرانی و تزئینات کاشی کاری با نقش های زیبایش مشهور است. جالب است بدانید که در گوشه های ضلع شرقی این پل دو شیر سنگی وجود دارد که در واقع این شیرها نماد سپاهیان بختیاری ای بوده که در آن زمان نگهبان اصفهان و زاینده رود بوده اند. همچنین در بین ضلع های شرقی و غربی ساختمانی با چند اتاق آراسته شده با نقاشی های زیبا بنا شده است که این ساختمان در واقع جایگاه بزرگان و امیرانی بوده است که برای تماشای مسابقات قایق رانی و شنا به پل خواجو دعوت می شدند. این پل تاریخی در دوران حکومت صفوی یکی از زیباترین و بی نظیرترین پل های جهان به شمار می رفته است.حتی می توان گفت پل خواجو تا به امروز شاهکار معماری پل ایرانی است که از نظر هنر معماری در اوج قرار دارد.

پل خواجو اصفهان

سی و سه پل اصفهان

یکی از پر آوازه ترین جاذبه های گردشگری و یکی از زیباترین پل های دوران صفوی ، سی و سه پل است. پلی که زاینده رود هم زیبایی اش را ستایش و  منعکس می کند. این پل که به آن الله وریخان هم می گویند به دستور شاه عباس اول توسط الله وردیخان گرجی ساخته شد. خیابان چهار باغ عباسی را به چهار باغ بالا وصل می کند. معماری بی نظیر سی و سه پل را استاد حسین بنا اصفهانی بر عهده داشته است. این پل تماما از سنگ و آجر ساخته شده است، پایه و فونداسیون آن به گونه ای است که رطوبت و آب استحکام آن را افزایش می دهد. جالب است بدانید که در گذشته در طاقچه های آن تابلو های نقاشی نصب شده بوده که مردم در هنگام پیاده روی آنها را تماشا می کردند. همچنین  در زمان صفوی بر روی این پل جشن های آبریزان و گلریزان نوروزی برگزار می شده است. با وجودی که دیگر خبری از این مراسم نیست اما همچنان شکوه معماری و زیبایی هایش پا برجاست.

سی و سه پل اصفهان

باغ پرندگان اصفهان

طبیعت همیشه نوید آرامش و زندگی می دهد.یکی دیگر از زیبایی های اصفهان جنگل سرسبز و سر زنده ناژوان این شهر است. جنگلی که در امتداد مسیرش به باغ پرندگان می رسد. اگر به اصفهان سفر کردید برای خوردن یک غذای کبابی خوشمزه در جنگلی سرسبز و زیبا، با آب و هوایی مطلوب با نسیمی خنک و شنیدن صدای آواز پرندگان که در انبوه درختان در رفت و آمدند، پیشنهاد می کنیم سری به جنگل ناژوان بزنید تا یک روز فوق العاده را به دور از شلوغی شهر تجربه کنید.بعد از صرف ناهار در این طبیعت زیبا و فوق العاده می توانید به باغ پرندگان بروید و از بیش از ۱۳۰ گونه از پرندگان رنگارنگ و کمیاب دیدن کنید. در این باغ به دلیل گونه های مختلف پرندگان، زیستگاه های متفاوتی بسته به شرایط زندگی و نیاز های غذایی آنها، برای پرندگان در نظر گرفته شده است. با دیدن این همه پرنده ی رنگارنگ با شکل های متفاوت از زیبایی های خلقت شگفت زده خواهید شد.

باغ پرندگان اصفهان

کلیسای وانک اصفهان

کلیسای وانک، کلیسای زیبای جلفای اصفهان است . نام ارمنی آن آمنا پرکیچ به معنای ناجی همگان بوده و زیبایی اش واقعا تماشایی ست.کلیسایی با معماری و هنر در هم آمیخته ایرانی و اروپایی که گچ بری هایش، سقف طلاکاری شده اش، نقش و نگارها و نقاشی های سنتی و تاریخی اش چشم را خیره میکند. این کلیسا از کلیساهای ارامنه ایست که زمانی به اصفهان آمدند و در دهکده جلفا ساکن شدند.مسیحیانی که در زمان شاه عباس صفوی مذهبشان پذیرفته شد و به آنها اجاز دادند که این کلیسای کم نظیر را بسازند. از آن زمان صدای ناقوس زیبایش به گوش می رسد و به عنوان یکی از جاذبه های کم نظیر اصفهان گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را فرا می خواند.

کلیسای وانک اصفهان

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان میدانی باشکوه است که جز آثار ملی ایران به شمار می رود و به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی و تاریخی اصفهان مورد توجه گردشگران و توریست هاست.این میدان با شکوه که در سال ۱۳۵۸ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید در دوران حکومت شاه عباس صفوی ساخته شده است. میدانی که از چهار طرف با شاهکارهای تاریخی معماری و هنر اصیل ایرانی مانند عالی قاپو، مسجد شاه، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه احاطه شده و زیبایی وصف ناپذیری را به وجود آورده است.

دلیل نامگذاری نقش جهان

جالب است بدانید که نقش جهان نامش را از باغی زیبا  که به دلیل منظره و طبیعت زیبایی که داشته به آن نقش جهان می گفتند، گرفته است که هم زمان با ساخت میدانی به نام میدان نو در اصفهان تخریب شد و مصالح آن را برای ساخت میدان نو استفاده کردند و به این ترتیب میدان نو را میدان نقش جهان نامیدند.

میدان نقش جهان

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700