فهرست مقاله

در مطلب بناهای تاریخی استانبول، شما را با برخی از دیدنی ها و جاذبه های شهر افسونگر استانبول، در سفر با تور استانبول آشنا کردیم، شهری که سفر به آن، سفر به تاریخ ترکیه است. در این مطلب نیز با آواسیر۲۴ همراه باشید تا با ادامه ی دیدنی های بی نظیر استانبول بیشتر آشنا شوید.

خرید تور استانبول

برج دختر نماد عشق استانبول

در میان تنگه بسفر استانبول، بنایی زیبا و تاریخی وجود دارد به نام برج یا قلعه دختر که به نماد عشق استانبول شهرت دارد، این برج به دلیل داستان افسانه ای مشهورش در میان مسافران تور استانبول حسابی پر طرفدار است.امروزه در قسمت همکف این برج کافه رستورانی ایجاد شده که  غذاهای سنتی و خوشمزه ترکی و همچنین غذاهای بین المللی سرو می شود که چشیدن این غذاهای لذیذ در کنار چشم انداز زیبای تنگه بسفر مخصوصا در هنگام غروب که برج دختر در میان آب های تنگه می درخشد تجربه ای فراموش نشدنی برایتان خواهد ساخت.

برج دختر استانبول

افسانه برج دختر

برج دختر،برجی افسانه ای در تنگه بسفر است که افسانه آن به دو دلباخته باز می گردد، هیرو دختر زیبای کاهن آفرودیت و لیندر پسری از مردم عادی. کاهن آفرودیت دختر زیبایش  را از وقتی که به دنیا آمده بود با آداب و رسوم شاهانه در برجی با شکوه در تنگه بسفر بزرگ و تربیت کرده بود. هیرو به خاطر زیبایی اش اجازه نداشت از برج خارج شود و میان مردم عادی برود تا مبادا کسی به او آسیبی برساند. روزی پسری از مردم عادی به نام لیندر به همراه کارگرانی دیگر برای انجام اموری به برج می روند. لیندر و هیرو آن روز همدیگر را میبینند و و دلباخته ی هم می شوند. اما این یک عشق ممنوعه بود. عشق ممنوعه ای که دیداری در پی نداشت. هیرو در کناره پنجره برج و لیندر در ساحل بسفر، هر یک چشم انتظار معشوق بودند. تا این که یک شب هیرو در برج مشعل آتشی روشن کرد تا لیندر را از عشقش با خبر کند لیندر با دیدن مشعل هیرو مسافت ساحل تا برج را شنا کرد و به دیدن معشوقش رسید، ماه ها اینگونه به دیدار هم رفتند تا اینکه شبی طوفانی، پدر هیرو  از عشق دخترش به لیندر باخبر  شد و مشعل را خاموش کرد،  لیندر آن شب در دل تاریکی دریا در طوفان گرفتار می شود و قبل از دیدن معشوقه اش می میرد و هیرو غم از دست دادن لیندر را تاب نمی آورد و خودکشی می کند از آن روز پدرش نام آن برج را برج دختر گذاشت.

افسانه برج دختر

مسجد سلیمانیه بر روی مقبره خرم سلطان

در سال ۱۵۵۰ میلادی به دستور سلطان سلیمان ، مسجدی کم نظیر با چهار مناره بر روی تپه سوم استانبول توسط معمار سینان احداث گردید که نام آن را مسجد سلیمانیه، گذاشتند که مقبره خرم سلطان نیز هست. معماری این مسجد تلفیقی از معماری اسلامی و بیزانس است. این بنای باشکوه با اینکه جنگ جهانی اول را به خود دید و تا حدی آسیب دید اما با مرمت و بازسازی مجددش، چیزی از شکوه و زیبایی اش را از دست نداد و همچنان یکی از معروفترین جاذبه های دیدنی استانبول به شمار می رود. زمان ورود به این مسجد، احساس آرامش و معنویت این بنا را کاملا حس خواهید کرد.

مسجد سلیمانیه

مسجد رستم پاشا

مسجد رستم پاشا یکی دیگر از بناهای تاریخی استانبول است که محوطه ی درونی و دیوارهای حیاط آن با زیباترین و بهترین کاشی های ایزنیک ترکیه و با طیفی از رنگ های آبی، سبز و قرمز آراسته شده است. البته این زیبایی بعد از مسجد آبی باشکوه که با کاشی کاری هایش در نوع خودش بی نظیر و زیبا است قرار می گیرد.

مسجد رستم پاشا

جزایر پرنس استانبول

یکی از مکتن های دیدنی، سرسبز، خوش آب وهوا و محبوب استانبول آدالار است. در واقع ترک ها به ۹ جزیره ی کوچک دریای مرمر آدالار یا جزایر پرنس می گویند،. جزایر زیبایی  که در آن خبری از دود و دم، موتور و ماشین های لوکس نیست، بلکه جایی است که باید با دوچرخه، درشکه و یا پای پیاده در آن قدم گذاشت. هر روز کشتی هایی برای رفتن به این جزایر سبز، لذت بردن از ساحل دریا و خوردن غذاهای دریایی آن هم به سبک و شیوه ترکی و به دور از دود اتومبیل ها و هیاهوی شهر در رفت و آمد هستند. شما هم می توانید با خرید تور استانبول از این جزایر زیبا دیدن کنید.

جزایر پرنس استانبول

حمام خرم سلطان

یکی دیگر از معماری های بی نظیر معمار سینان، حمامی است که به دستور سلطان سلیمان به نام همسرش خرم سلطان ساخته شد. حمامی که در عین قدمت پانصد ساله اش، بسیار لوکس است. این حمام یکی از محبوبترین دیدنی های شهر زیبای استانبول است و  دارای دو قسمت مجزای زنانه و مردانه است که می توانید در تور استانبول از آن لذت ببرید.

حمام خرم سلطان

برای اطلاع از قیمت تور استانبول و همچنین خرید تور های ارزان ترکیه، می توانید از طریق شماره 05131700 با کارشناسان تور خارجی آواسیر24 در تماس باشید.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700