فهرست مقاله

باتومی، یک شهر ساحلی فوق العاده در کشور زیبای گرجستان یا به قولی بهشت گرجستان است. شهری با جاذبه های تاریخی و مدرن و سواحل بی نظیر که برای توریست ها و گردشگران وسوسه کننده است.در ادامه این مطلب تصمیم داریم شما رابرخی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری باتومی در سفر با تور گرجستان آشنا کنیم، با آواسیر۲۴ همراه باشید.

باتومی

مجسمه مدیا

در واقع این مجسمه پرآوازه، تندیس زیبای مدیا، شاهزاده ی اساطیر یونان است. دختری که دلباخته پسری به نام یاسون می شود که به دنبال یافتن پشم زرین به کولخیس  گرجستان آمده بود. در پی این دلدادگی ها مدیا به یاسون در سرقت پشم زرین کمک می کند و سپس آن دو با هم فرار و ازدواج می کنند. اما مدتی بعد یاسون، مدیا را به خاطر دختری دیگر به نام گلاوکه، دختر مرد بزرگی به نام کرئون، رها می کند. از آن پس مدیا از نامهربانی معشوقش دیوانه می شود و از روی خشم و حسد زیاد، گلاوکه و پدرش کرئون و همچنین فرزندان خودش را نیز می کشد و داستان عاشقی اش با تلخی به پایان می رسد. این تندیس زیبا امروزه یکی از جاذبه های زیبای باتومی به شمار می رود.

مجسمه مدیا باتومی

تندیس متحرک عشق باتومی

نام اصلی این تندیس، تندیس زن و مرد است. تامارا کوه، معمار، نقاش و مجسمه ساز برجسته گرجی با الهام و حسی که از عشق افسانه ای پسری مسلمان به نام علی به نینو دختری مسیحی می گیرد. این سازه فلزی را طراحی و می سازد و این گونه روح  و جسم آنها را یکی کرده و به هم می رساند. جالب است بدانید که این دو عاشق به دلیل اختلافات مذهبی و خانوادگی هرگز به هم نرسیدند و از غم دوری هم تاب نیاوردند و دق کردند. در واقع تامارا کوه این سازه فلزی ۷ متری متحرک را، طوری طراحی کرده که علی و نینو هر ده دقیقه یک بار به سمت هم حرکت می کنند، به هم می رسند، یکدیگر را می بوسند و سپس هر دو در هم آمیخته شده و یکی می شوند و دوباره مجددا از هم جدا و دور می شوند. این سازه زیبا و بی نظیر با نورپردازی آبی که در آن تعبیه  شده در پارک میراکل و در کنار اسکله باتومی واقع شده است و آمیختگی این زیبایی ها در منظره ای خیره کننده را به وجود آورده است.

تندیس متحرک عشق باتومی

ساحل اسرار آمیز و شفا بخش اورکی

در کرانه دریای سیاه، در روستای زیبای اورکی و در ۶۰کیلومتری بندر باتومی، ساحل سحر آمیز و شفا بخش اورکی خودنمایی می کند. ساحلی که از روزگاران گذشته تا به امروز به عنوان ساحلی شفا بخش از آن یاد شده، به همین دلیل سرانجام در قرن نوزدهم  توجه دانشمندان را به خود جلب کرد و با بررسی و پژوهش بر روی این ساحل، دانشمندان دریافتند که خاک و مواد معدنی ساحل خاصیت مغناطیسی دارد که در بدن انسان میدانی مغناطیسی ایجاد می کند و این میدان بر روی کل سیستم های بدن انسان، اثری شفا بخش می گذارد و انواع بیماری ها از جمله بیماری های پوستی را درمان می کند. امروزه یکی از دلایل محبوبیت تور گرجستان در بین گردشگران این ساحل اسرار آمیز باتومی است.

ساحل باتومی

قلعه گونیو

قلعه تاریخی گونیو، قلعه ای دو هزار ساله است که یادواره ای از رومیان باستان در سرزمسن بی نظیر گرجی هاست. این قلعه از سال های دور نظاره گر امپراطوری بیزانس و روم شرقی، حاکمان عثمانی و جمهوری روسیه و شوروی در گرجستان بوده است. شهرت این قلعه کهن به خاطر باوری است که مردم گرجستان نسبت به آن دارند، باور به اینکه سنت متیوس، یکی از حواریون حضرت مسیح، در این قلعه دفن شده است. این قلعه که یکی از جاذبه های تاریخی گرجستان است در ۱۵ کیلومتری باتومی واقع شده.

قلعه گونیو

کلیسای سنت نیکولاس

یکی از قدمت دار ترین کلیساهای باتومی، کلیسای ۱۵۰ ساله ی سنت نیکولاس است. این کلیسای باشکوه در زمانی که ترک های عثمانی بر باتومی حکومت می کردند توسط یونانیان ساکن در باتومی ساخته شد. معماری خاص و زیبایی این کلیسا آن را به یکی از بناهای جذاب برای گردشگران تور گرجستان تبدیل کرده است.

قلعه سنت نیکولاس

پل ماخونتستی و آبشار ماخونتستی

در نزدیکی شهر باتومی، منطقه ای با طبیعت خیره کننده و زیبا وجود دارد که تماشای آن لذت بخش است. در گوشه ای از این طبیعت سرسبز و چشم نواز، آبشاری ۵۰ متری  بلندای  کوه را می پیماید  و خود را به دل سنگ می کوبد. در گوشه ی دیگر بر روی رود فیروزه ای آچاریستسکالی پل سنگی ۱۰۰۰ هزار ساله ای قرار دارد که هویتش را از سنگ های آتشفشانی گرفته است. این طبیعت سبز از جاذبه های طبیعی و پر گردشگر باتومی به حساب می آید.

پل ماخونتستی و آبشار ماخونتستی

برای اطلاع از قیمت تور های گرجستان  و خرید تور ارزان، می توانید از طریق شماره 05131700 با همکاران ما در بخش تور خارجی آواسیر24 در تماس باشین.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700