فهرست مقاله

در میان شهرهای آذربایجان، همواره شهر زیبای باکو جزو جذاب ترین و محبوب ترین شهرهای توریستی این کشور محسوب می شود. شهری آمیخته با جاذبه های فرهنگی و تاریخی که هرساله گردشگران زیادی را با خرید تور باکو راهی این کشور زیبا می کند. در این مطلب تصمیم داریم شما را با بخش متفاوتی از جاذبه های گردشگری باکو آشنا کنیم. با آواسیر24 همراه باشید.

تور باکو

موزه کتاب های مینیاتوری باکو

یکی از متفاوت ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه هایی که در سفر با تور باکو می توانید تجربه کنید، موزه کتاب های مینیاتوری این شهر است. این موزه در حقیقت مجموعه ای است که توسط فردی به نام ظریفه سلاهوا گردآوری شده و اکنون مجموعه شخصی سلاهوا تبدیل به موزه ای شده است که مانندش در جهان نیست.  جالب است بدانید ابعاد برخی از کتاب ها دو میلیمتر در دو میلیمتر است، همچنین در این موزه، قرآنی  مینیاتوری که متعلق به ۳۴۶ سال قبل است وجود دارد. توصیه می کنیم در تور باکو بازدید از این موزه جالب و بی نظیر را از دست ندهید.

موزه کتاب های مینیاتوری

میدان فواره

در طی سفرتان با تور باکو اگر می خواهید هم از خرید کردن لذت ببرید  و هم طعم غذاهای خوشمزه آذری را بچشید، حتما سری به میدان فواره بزنید. در اطراف این میدان فروشگاه های متعدد و شیکی وجود دارد که دارای انواع اجناس مارک با قیمتی مناسب است، همچنین در خیبان های اطراف میدان فواره، فست فود ها و رستوران های لوکس و شیکی دارد که در آن ها انواع غذاهای سنتی آذری و غذاهای بین المللی سرو می شود.

میدان فواره

موزه ملی تاریخ

موزه ملی تاریخ، موزه ای است که متعلق به زین العابدین تقی یف یکی از ثروتمندان باکو بوده است. این موزه در فاصله کمی از میدان فواره قرار دارد.
دیدنی های این موزه از معماری باشکوه  بنای آن آغاز می شود و حتی می توان گفت خود این  معماری این بنا که بیش از یک قرن قدمت دارد ، جاذبه ای خیره کننده است. درون موزه اتاق هایی با طراحی زیبا وجود دارد که در آن تکامل تاریخ آذربایجان به نمایش گذاشته شده است.در این موزه تاریخی از صنایع دستی تا آثار گران بها و پراهمیت تاریخ آذربایجان را می توانید از نزدیک بازدید کنید.

موزه ملی تاریخ

موزه ادبیات نظامی گنجوی

در نزدیکی میدان فواره شهر باکو، برای بزرگداشت و یادبود عالم فلسفی و حکیم پارسی زبان، نظامی گنجوی، بنایی زیبا را به عنوان موزه ادبیات نظامی گنجوی در نظر گرفتند.درون موزه با مجسمه هایی از مشاهیر ادبی آذربایجان آراسته شده است. جالب است بدانید در این موزه نسخه خطی از اسکندرنامه نظامی به زبان فارسی وجود دارد که مربوط به سال ۱۴۱۳ است و همچنین نسخه های خطی از دیگر نامداران ادبی که ابهت و ارزشی خاص به موزه بخشیده است. هرساله طرفداران هنر و ادبیات برای آشنایی با آثار ارزشمند این شاعر نامدار از این موزه دیدن می کنند.

موزه ادبیات نظامی گنجوی

موزه فرش

هنر قالی بافی و فرش بافی در آذربایجان هنری تاریخی و گذشته دار است که در موزه فرش باکو به نمایش گذاشته می شود.به همین منظور در بلوار باکو، سازه ای مدرن با معماری زیبا و طرحی از یک فرش لول شده ساخته شده است که  به عنوان یک جاذبه توریستی  در میان گردشگران تور باکو شناخته می شود. در این موزه کم نظیر می توان علاوه بر فرش، از دیگر هنرهای باستانی و صنایع دستی آذری نیز بازدید کرد.

موزه فرش
موزه فرش باکو درهفت مجموعه مختلف و دیدنی وجود دارد که شامل:
۱_مجموعه فرش های مسطح
۲_مجموعه فرش های کرک دار
۳_مجموعه محصولات فرشی
۴_مجموعه ظروف فلزی
۵_مجموعه بافت ها، لباس محلی و گلدوزی ها
۶_مجموعه زیور آلات
۷_مجموعه ظروف سرامیکی، شیشه ای و چوبی
با خرید تور باکو سعی کنید که حتما بازدید از این موزه را در برنامه هایتان قرار دهید تا فرهنگ و هنر مردم آذربایجان را از نزدیک دیده باشید.

موزه فرش باکو

برای مشاوره سفر به کشور آذربایجان و خرید تور باکو می توانید از طریق شماره 05131700 با کارشناسان تور خارجی آواسیر24 در تماس باشید.

 

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700