فهرست مقاله

یکی دیگر شهرهای توریستی و پرطرفدار ترکیه را، می توان شهر مدیترانه ای و خوش آب وهوای آنتالیا دانست. شهری که با داشتن مکان های تفریحی لوکس و شیک، آثار و بناهای تاریخی و همچنین طبیعت زیبا و خیره کننده اش، همه ساله گردشگران بیشماری را با خرید تور آنتالیا، به این شهر ساحلی جذاب می کشاند.اکنون با آواسیر۲۴ همراه باشید تا با برخی از آثار تاریخی آنتالیا آشنا شوید تا در سفرتان با تور آنتالیا، این جاذبه های محبوب را از دست ندهید.

آنتالیا

اسکله قدیمی

در گوشه ای از آبی دریای مدیترانه، اسکله ای قدیمی در ساحلی با سنگ های صخره ای وجود دارد، صخره هایی که با درختان سرسبز و خانه هایی با سقف های شیروانی رنگارنگ آراسته شده اند. رفت و آمد قایق ها و کشتی های بزرگ و کوچک در این اسکله، با ادغام زیبایی های مدیترانه، منظره ای زیبا و دلنواز را برای گردشگران تور آنتالیا به وجود آورده که می توان، ساعت ها طلوع طلایی خورشید و غروب آتشینش را به تماشا نشست و از این طبیعت چشم نواز لذت برد. این اسکله با ۱۵۰ سال قدمت، یکی از مکانهای پر بازدید و دیدنی آنتالیا محسوب می شود، به همین دلیل در هر گوشه اش کافه و رستوران های متنوعی می بینید که انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ترکی را سرو می کنند.

اسکله قدیمی آنتالیا

دهکده ی قدیمی کالچی

بعد از کلی تفریحات هیجان انگیز و خوشگذرانی در مکان های شیک و پر زرق و برق آنتالیا، در نهایت نوبت قدم گذاشتن به سنگ فرش کوچه ها و خیابان های دهکده ای قدیمی و تاریخی است. جایی که روحتان به دور از تجملات و هیاهوی شهر نفسی تازه می کند. دهکده ای سرسبز با آب وهوای مطلوب که در هر گوشه اش می توان نظاره گر بخشی از تاریخ عثمانی و سلجوقی بود. دهکده کالچی پر از کاخ های مرمت شده ی دوران عثمانی است که نگاه کردن به در و دیوارشان سفری به دوران سلطنت عثمانی ها خواهید داشت.

دهکده ی قدیمی کالچی

این دهکده زیبا به خاطر جاذبه های تاریخی که دارد، در میان گردشگران تور آنتالیا محبوبیت ویژه ای کسب کرده ، به همین دلیل می توان انواع هتل و رستوران های متنوع را برای اقامت در این دهکده انتخاب و رزرو کرد. در کنار جاذبه های تاریخی وجود انواع بوتیک و گالری های هنری این دهکده نیز بخش دوست داشتنی برای مسافرهای این شهر و مکان مناسبی برای خرید سوغاتی هستند.

دهکده کالچی آنتالیا

مسجد مهمت پاشا

این بنای تاریخی که مربوط به قرن هجدهم میلادی است، یادواره ای از دوره ی حکومت عثمانی است و در منطقه کالکاپیسی قرار گرفته است. معماری و کاشی کاری های زیبای این مسجد نیز به سبک بینظیر عثمانی هاست. مسجدی که با گنبد های زیبا و مناره بلندش احتمالا اولین جایی است که در دهکده قدیمی توجه شما را جلب می کند.

مسجد مهمت پاشا تور آنتالیا

برج ساعت سنگی

برج ساعت سنگی، برجی که با بلندای ۱۴ متری اش، آخرین باز مانده از برج های هشتگانه آنتالیای قدیم است. این برج یک برج تاریخی معمولی نیست چون  نه تنها معماری زیبایی دارد، بلکه ساعتی که  در آن تعبیه شده و چند سنگ نوشته باستانی اش این برج را از سایر بناهای تاریخی دهکده متمایز کرده، به گونه ای که آن را نماد آنتالیای قدیم می دانند.تماشای نور پردازی و درخشش برج ساعت سنگی در شب های زیبای کلاچی بی نظیر است.

خرید تور آنتالیا و بازدید از برج ساعت سنگی

مسجد ییولی مناره

این مسجد بنایی متعلق به دوره سلجوقیان است که  به فرمان حاکم سلجوقی، سلطان علا الدین کی قباد در قرن سیزده در میدان کالچی ساخته شد. معماری این مسجد نیز به سبک سلجوقی است. مناره ای شیار دار با تزیینات سنگی به رنگ های آجری و آبی فیروزه ای که ارتفاع آن به ۳۸ متر می رسد و با ۶ گنبد زیبایی که دارد، یکی از قدیمی ترین مساجد چند گنبدی جهان است. جالب است بدانید که این مسجد تاریخی امروزه به عنوان مرکز آموزشی و فرهنگی شناخته می شود.

مسجد ییولی مناره در تور آنتالیا

دروازه ی هادریان

یکی از فوق العاده ترین و زیباترین ورودی های شهر قدیمی کالچی، دروازه هاردیان معروف آنتالیا است. بنایی تاریخی و خیره کننده که دیوارهای آن از زمان یونان و روم باستان تا کنون پا برجا مانده است. این دروازه باشکوه ساخته شده از سنگ های مرمر ، طاق های قوسی شکل و حکاکی های شگفت انگیز روی سقفش، به خاطر ورود هادریانوس، امپراتور روم باستان به این شهر ساخته شد.

دروازه ی هادریان آنتالیا

موزه آنتالیا

اگر می خواهید گذری بر تاریخ پر پیچ وخم ترکیه داشته باشید، سری به موزه آنتالیا بزنید. موزه ای که تقریبا تمامی آثار کشف و پیدا شده در سواحل ترکیه را در خود جای داده است. این موزه شامل چند بخش است از جمله بخش باستان شناسی و بخش هنری. بخش هنری این موزه به دلیل داشتن آثاری از زمان آسپندوس و شهر تاریخی پرگا، فوق العاده جذاب است. در بخش باستان شناسی آن نیز می توانید آثاری از دوره برنز تا بیزانس را مشاهده کنید.

موزه آنتالیا

آسپندوس

آسپندوس آمفی تئاتری باستانی و مربوط به دوره حکومت رومی ها در این شهر است که در طی قرن های دوم و سوم میلادی ساخته شده.این بنای تاریخی با این همه قدمت تا امروز تقریبا جزء سالم ترین بناهای باستانی آنتالیا است. این مکان به دلیل زیبایی معماری آن و قدمتی که دارد یکی از جاذبه های بی نظیر و مشهور آنتالیا ست که نباید در طول سفرتان بازدید از این آمفی تئاتر باستانی را از دست بدهید.

آسپندوس در نزدیکی آنتالیا

برای اطلاع از قیمت تور آنتالیا و همچنین خرید تور های ارزان ترکیه، می توانید از طریق شماره ۰۵۱۳۱۷۰۰ با کارشناسان تور خارجی آواسیر۲۴ در تماس باشید.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

05131700